Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Jeg har utført et c-peptid-test som var veldig høy. Referanseverdien var fra 400-1400 og min var på 2468. Jeg skal på en glukosebelsatning. Dere som har erfaring, hva blir gjort for å senke dette? Setter pris på alle svar
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Kanskje litt kronglete fortalt, men: C- peptid måles for å skille mellom de ulike typene diabetes mellitus. Det utskilles samtidig som insulin og kan da måles og viser indirekte den mengden insulin som produseres. Insulin er praktisk umulig å måle da det har en halveringstid på fire til sju minutter. Redusert C- peptid tyder på at det er diabetes mellitus type 1 mens normalt eller økt C-peptid tyder på diabetes mellitus type 2. Håper du ble klokere! :-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 Takk for svar! :-) Det jeg nå tenker på er at jeg nå er insulinresistens og har lyst å begynne med Metformin for å kunne bryte ned fett. Men har inntrykk av at legene i Norge er restruktive med å skrive ut dette preparatet til de som ikke har utviklet dia2?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå