LilleVildeogMamma Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 så synes jeg det er så mange som er livredde for å ha på babyen klær når den skal sove ute i vogna... Jeg skjønner jo selvfølgelig at de ikke skal bli for varme, men personlig ville jeg selv hatt mer klær på meg selv om jeg skulle sove ute nå... En bekjent av meg skulle legge babyen sin på 3 uker ut i ca. 1 pluss grader og hadde bare en lett dyne, bomullsbody og strømpebukse på henne.. Ingen lester, votter, men en tynn bomullslue da. Det var vind ute også og jeg synes dette var lite... Ganske åpen vogn også. Det tok jo nøyaktig 5 min. før babyen våknet og skrek. Da trodde mora at hun hadde for MYE klær på henne. Jeg sa ingenting, men spurte bare om hun kjentes svett ut i nakken og det var hun jo selvføkgelig ikke. Angrer litt på at jeg ikke sa at jeg synes det var lite klær, men bør vel ikke blande meg...Har også opplevd flere som jeg synes kler på barna for lite når de skal sove ute. Man ligger jo helt i ro når man sover og en 3 uker gammel baby trenger etter mitt syn å ha det litt varmere enn det... Jaja...mitt syn...
Sjokoladefrik Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Åhjelpemeg! Hadde ikke klart å ikke si noe jeg! Synes vel at de fleste kler på ungene for MYE når de skal sove i vogna jeg da, men tydeligvis ikke alle... Må være lov til å si på en fin måte at ungen kanskje fryser litt, prøv å ta på en god ulldress eller noe... Mye som må læres, man vet jo ikke automatisk alt om barn det øyeblikket de spretter ut av deg og du kan kalle deg mamma!
Gjest Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Babyer er VELDIG ulike! Min lille på snart 5 uker ligger ute og sover nå. Er 7-8 grader og hun har bare på seg body, strømpebukse, en tynn fleecedress og lett sommerdyne og er varm og god. De fleste mødre vet nok selv best om babyene deres er godt nok kledd eller ei :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå