Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Bare lurer på hvorfor så mange mener dette. Er det helt umulig å mene at innvandringspolitikken her til lands er for slapp uten at man er rasist?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Alle er ikke rasister. De er bare litt dumme og korttenkte de som sverger til FrP
cherry coke Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Nei. Det finnes vel rasister blant frp velgere som ved alle andre parti? Korttenkte og dumme er de vel ikke heller. Jeg er uenig i frp sin politikk, men respekterer de som holder med de.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Jeg stemte FrP, og har samtidig utlendinger i familien. De er sågar "fargede";) Ene svigerinnen min, f eks. Det er ikke dette som er problemet, og det går ikke direkte på rase. det går mye mer på hvordan vi klarer å håndtere de som kommer, og hvordan de som får bli blir valgt ut. F eks så er det tragisk at Krekar får bli, mens f eks barnefamilier kan bli sendt hjem etter flere år i Norge i påvente av at søknadene blir avgjort(hvor barna da er integrerte, og kanskje ikke husker sitt hjemland). DETTE er det som er problemet!
Gjest ->>- Skrevet 16. september 2009 #6 Skrevet 16. september 2009 Noen er helt sikkert det. Alle er det garantert ikke. Dumme eller slemme, derimot...
Gjest Skrevet 16. september 2009 #7 Skrevet 16. september 2009 Jeg mener at vi har en feilaktig asylpolitikk men er ikke rasist av den grunn. Men så mener jeg heller ikke at FrP har løsningen da ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #8 Skrevet 16. september 2009 Dumme eller slemme? Riktig...fordi??
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #9 Skrevet 16. september 2009 Jeg stemte FRP. Og er absolutt ikke rasist. Jeg mener at man må kunne ta vare på, gi et skikkelig tilbud til de innvandrerene (asylsøkerene) man allerede har før man begynner å slippe inn nye... dermed må man slippe inn færre.... siden dagens systemer ikke holder mål. Jeg mener også at Norge bør kutte i bistand til u-land og heller sette ressursene inn for å hjelpe de fattige i vårt eget land. Jeg sier ikke at u-landene ikke skal få noe... men de milliardene som går ut bør reduseres og brukes i Norge. Jeg stemte også FRP pga jeg er for privatisering. Jeg tror at instutisjoner får en bedre kvalitet hvis det er konkurranse i markedet. Vi blir også kvitt feks mangelen på sykehjemsplasser.. de som har råd til det kan betale seg til plasser, dermed blir det bedre plass på de kommunale sykehjemmene. Men her er det viktig at de kommunale sykehjemmene følger opp og gir et menneskeverdig tilbud til de eldre som kanskje ikke har råd til disse private sykehjemsplassene. Mange vil nok si at vi får et klasseskille... men jeg mener at hvis staten er bevisst og holder standaren i kommunale instutisjoner + rekruterer enda flere sykepleiere /hjelpepleiere så kan dette være løsningen på eldrebølgeutfordringen.
Gjest ->>- Skrevet 16. september 2009 #10 Skrevet 16. september 2009 Jeg mener FrPs politikk er så basert på total egoisme (og forsåvidt økonomisk vanvidd) at man enten må være slem - altså totalt egoistisk - eller dum - altså ikke forstå hva man faktisk velger, for å støtte dem. Det er selvsagt en subjektiv vurdering av politikken.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #12 Skrevet 16. september 2009 Slemme og dumme er jeg helt enig i! Slemme fordi det er de med feitest lommebok som får det godt, og de som står lavest på rangstigen får det værre enn de allerede har det. Og dumme, fordi de ikke har snøring på økonomiske begrep. Hadde frp fått det som de vill hadde de tullet bort formuen vår på noen få år. Hadde vært interessant å vite om det faktisk finnes økonomer som stemmer frp.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #14 Skrevet 16. september 2009 Kan du begrunne svaret ditt vedr at de med mye penger får det bedre og de med lite får det verre?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #15 Skrevet 16. september 2009 Blant annet ved privatisering for eksempel? Mye penger, bedre tilbud.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #16 Skrevet 16. september 2009 Man kan velge, man får like bra hjelp om de kommer til makta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå