Gå til innhold

Gjeldsordning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har vært under gjeldsordning? Hvordan fungerer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikkje vore under, men jobba med det. Kva tenkjer du på? Kanskje eg kan hjelpe..

Skrevet

har ikke vært, men så vidt jeg vet får man gjeldssanering og må leve på statens satser (SIFO) i 5 år.

Skrevet

Jeg har snakket med en kar som mente det var d beste for meg, sånn at jeg og ungene får det bedre, men økonomien på greip blir alt mye bedre. Faren til ungene skakkjørte min og sin egen økonomi....og stakk.....

Men jeg har da hørt så mye rart......at man ikke bestemmer noe selv, og at man skal leve på fattigdomsgrensa, hvis man er under gjeldsordning.

har brutto inntekt på 12 000,- etter at kreditorer har trukket sitt. Så kommer bhg, bil, hus og heim.....og det er allerede vanskelig og greie ha varm middag til ungene hver dag :(

barnetrygd 4000 i tillegg her.

Dersom det blir enda mindre vet jeg ikke hvordan jeg skal klare det, har 3 unger.

Skrevet

Vil anbefale deg å oppsøke dei som har med gjeldsordning i din kommune. Dei vil kunne hjelpe deg på vei.

Er ikkje så lett å gje deg meir råd her, eller vurdere din situasjon, då gjeldsordning er omfattande.

Lykke til!!

Skrevet

så vidt jeg har forstått så er sifo sine satser som man skal leve for høyere enn de minstesatsene sosialen har... tror du kommer til å få mer ut av en gjeldssannering enn å leve slik dere har det nå!!

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...