Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 Mini på snart 14 mnd har hatt tenner siden han var 5 mnd gammel, og til å begynne med var det en fryd å pusse tenner. Kjempemoro! Men i løpet av sommeren har det forandret seg, og nå er det en kamp hver kveld for å få lov til å komme til tannebissene. Det er gått så langt at jeg må holde hendene hans, og pappa´n pusse! Vi prøver å leke og ha det moro, synger sanger, avlede med leker osv, men det er like ille. Har vist ham at jeg pusser tenner, han får lov å pusse tennene mine og han leker selv med tannbørsten sin, men når det kommer til stykket så er tannpuss pyton for ham. Noen med gode råd?
3småtroll♥ Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Desverre så har jeg ingen råd... Har en slik på 16 mnd her og det er ikke "bare å tvinge" som mange sier! Jeg har en gang holdt han ordentlig fast for å pusse for det var sååååååå mange som sa at man bare måtte tvinge også gir de seg til slutt! Lilemann hylte til han mistet pusten lenge og tilslutt kastet han opp:( Så slem vil jeg faktisk ikke være mot barnet mitt! Ene søsteren hans var lik som lite, men det gav seg når hun ble større;) Jeg lar han heller få tannbørsten med litt tannkrem på (noe han elsker!) også får det være bedre enn ingenting! Det skjer at jeg får dratt over fort og gæærnt når han ser jeg pusser tennene til søstrene, men som oftest får han bare helt fnatt... Tror det er dumt å tvinge så de får dårlige opplevelser med tannpuss også...
Mamma&snuppa&spiren Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Har du prøvd å bytte tannkrem? Kanskje han ikke liker smaken på tannkremen dere bruker? Her er hun så glad i tannkrem at hun synes det er stas å pusse tenner, sier mmmm Håper det går over for dere hvetfall, lykke til
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 Jeg lar han stå oppå en bøtte eller skammel, så lar jeg vannet renne sånn at han kan "sutle" med det. Det er kjempe poppulært;) Så da gaper han og leker med vannet mens jeg får pusset tenne hans;)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Gutten min var akkurat på samme måte. Så var det en her inne som sa at det kunne hjelpe å bytte til elektrisk tannbørste. Og det hjalp! Plutselig gikk tannpussen fra en fæl kamp med masse gråt til gøy og moro. Tannbørsten er en barnebørste og spiller musikk og greier. Og tennene blir gullende rene!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Vi har hatt samme problem, men det hjalp å gi han noe å holde i, ta bort fokuset. Enten en annen tannkost, en hårbørste eller noe. Vi har også med noen leker med inn noen ganger, som også skal pusse tanna si. Da blir det straks mer gøy!
lille sprelle Skrevet 17. september 2009 #7 Skrevet 17. september 2009 hehe - krakk foran vasken - og la ham leke med vannet samtidig som du pusser!
Emil & Røra Skrevet 17. september 2009 #8 Skrevet 17. september 2009 Hold ham godt og trygt fast, snakk rolig og si at det er bare noe man må og la det stå til. For mye "dill" gjør bare at det varer desto lenger. Det gjør jo ikke vondt, så i denne situasjonen må barna må lære seg at at motstand ikke nytter. For oss er elektrisk tanbnbørste redningen. Tennene pusses raskt og ordentlig og barna synes et er mer gøy enn vanlig tannbørste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå