Gå til innhold

Har dere startet med ullklær og cherrox til de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det blir for kaldt med støvler så, så har tatt med cherrox i bhg. 8 grader og regn i dag. Er redd de synes jeg er hysterisk når det gjelder påkledning. Men jeg er så redd for at han skal fryse. Hver morgen gir jeg beskjed om hva han ska ha på seg når han sover og er ute. Tror dere de i barnehagen blir lei av meg pga dette? Vil jo ikke vøre masete heller!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel bedre at du forteller dem hva han skal ha på, enn at de skal ta på for mye eller for lite, vel.

Er nede i 5 grader på mårningen her på østlandet, men det blir jo t-skjortevær utpå dagen her, så ullunertøy og tykke støvler har vi ikke tatt i bruk enda. Har kjøpt gore-tex joggesko til vesla som høstsko, synes ikke hun trenger å klampe rundt i tunge vintersko og støvler riktig enda. På mårningen har vi en ullgenser eller fleece i tillegg til ytterjakke(enten tynn "gore-tex" eller tykk fleece), så kan de regulerer i barnhagen når tempen stiger.

Nåe de er ute er de jo stortsett i aktivitet, så de trenger ikke så kjempemasse klær, de blir jo varme og svette slik som oss.

Skrevet

Ja, jeg har begynt med ull, men ikke cherrox, holder med vanlige støvler med ullsokker i...

Hvis jeg hadde jobbet med unger hele dagen, og en mor hadde følt det nødvendig å fortelle meg HVER DAG hva ungen hennes skal ha på seg så hadde jeg følt meg veldig nedvurdert ja... Dette er de ansatte mer enn kompetente nok på, og de ser det an i forhold til været utover dagen, du vet jo ikke hvor varmt eller kaldt det blir når du leverer om morgenen...

Skrevet

Ikke nødvendigvis. Jeg forteller barnehagen ganske ofte at jenta mi er varm av seg og skal ikke ha genser o.l inne. Annenhver dag når jeg henter henne kommer hun i genser og er altfor varm...

Dem sier jo selv i barnehagen at de ofte kler veldig godt/mye på barna ute, de er redd de skal fryse.

Personlig mener jeg at det er verre å være for varm enn litt for kald. Som sagt, spring selv rundt i cheroxer med ullfor, ullundertøy, fleece, lue og ytterklær i et par timer, en ganske svett affære!

Skrevet

nei vet du hva. det syns jeg er alt for tidlig. her er det oppi 20 grader midt på dagen. litt kaldt fra morran. men med ei jakke så fryser de ikke...

Hva skal de ha på når det blir kaldt da? om man har på ull nå... 4 lag med ull? hehe.

og å si ifra til de ansatte hver dag hva ungen skal ha på er vel strengt tatt unødvendig.. hva tror du om de ansatte der da? at de er komplett idioter?

De klarer som regel å vurdere det ganske bra da!

hadde jeg jobbet i den barnehagen hadde jeg blitt dritlei deg!! masete mødre er kjett!!

Skrevet

JAA!!! Jeg tror de blir møkkalei av foreldre som maser og gnåler om det ene og andre! Tror du ikke at kid'n din vil si ifra på sin måte om han holder på å fryse ihjel?? Makan til fjas! Som hun over her sier: Her jobber de med barn dag ut og dag inn. Har vel sånn ca ti ganger mer erfaring enn både deg og meg tilsammen. Gi dem litt kred!! Nøy deg med å si ifra ÈN gang - og la da beskjeden informere om jenta di er varm eller kald av natur. Det holder i bøtter og spann!! Spar masinga di til du har noe viktig å komme med -da kan du kanskje oppleve at di tar deg alvorlig også!!!

Skrevet

Hvorfro er det så mange her inne som er helt imot å begynne med ullklær nå? Det er jo ikke sånn at ull slutter å fungere når det blir kaldere? Man trenger da ikke 4 lag når det blir kaldere? Ull kan brukes hele året det og jeg synes det er en lettelse for meg at han bruker ull i bhg for det regulerer så godt på han, så da vet jeg at han har riktig temperatur på kroppen sin. For jeg kjenner ofte og skjønner at bhg ikke kan gjøre det samme.

Men uansett, ull bruker vi på disse kalde sure dagene nå, men bruker bare støvler enda. Blir det enda litt kaldere har jeg med ullsokker.

Skrevet

Vi har ikke begynt med ull eller cherrox.

Ikke forteller jeg de bhg.ansatte hva de skal kle på heller:)

Mange av de har jobbet i den bhg. i 30 år og da vil jeg påstå at de har kledd på noen flere barn enn hva jeg har:)

Skrevet

Hva har dere å dere selv for tiden da?

Vinterstøvler?

I dag gikk jeg i piratbukse, sandaler og en genser..Kl var 9..Er ikke sååååååå kaldt som folk skrier av.

Stakkars unger som har like mye på seg nå som om det var -7

Skrevet

I vår b.hage er det bare 2 som har erfaring fra barnehage før, resten er enten nyutdanna eller ikke utdanna, og de har ikke barn selv, så tillater meg en sjelden gang å sifra, på en hyggelig måte, om hva som er lurt å ta på jentungen.

Skrevet

Nei, har ikke begynt med ull og cherrox, ei heller strømpebukse.

Gutten min har som regel på seg en joggebukse, t-skjorte,bomullsgenser og sokker.

I barnehagen har han fleecegenser og bukse som de tar på under regtøyet eller parkdressen om det er kaldt. Og vindtett lue og ullsokker i støvlene.

Skrevet

Jeg har full tillit til at de i barnehagen kan regulere dette. De har kledd på mange flere unger enn jeg har i sin tid i barnehagen.

Men ull og cherox er alt for tidlig. Hvertfall for min unge!

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Nope, ikke enda.

Var på foreldremøte i går, og da snakket vi om dette med påkledning. Styreren har jobbet der i 30 år, og hennes erfaring var at de ungene med mest klær var de som oftest ble syke. De er jo i aktivitet hele tiden, og da blir de svett. Så begynner de å kle av seg, og blir kald fordi svetten blir kald. Hun mente at det holdt massevis med bukse, genser, støvler eller joggesko og regnklær/tynn jakke nå, dette er på vestlandet...

Så vi venter til temperaturen går lenger ned. Hun har uansett ekstraklær der som de kan kle på henne om hun blir kald.

Skrevet

litt tidlig enda synes jeg.. her kler vi på støvler. er det kaldt så tar vi lester på . men klarer ikke cherrox.. synes de er så utrulige tunge! :/ kjøpte et par til guttungen min i fjor, hadde ikke hjerte til å kle de på han. kjøpte et par som heter viking istede. tåler ned til ti-minus og er mye lettere en cherrox :)

Skrevet

i vår barnehage har vi opplevet gang på gang at de ikke er særlig nøye med påkledning av barna. i vinter så hentet mannen han en dag, sent så gutten vår var den siste. de har for vane å være ute og vente på slutten av barnehagetiden. så han hentet bare sekken, gutten og kom hjem. når vi kledde av han så var gutten vår iskald. og det var ikke så rart, gutten var søkkvåt!! jeg måtte vri opp alle klærne hans. og slik hadde han stått ute i minsgrader og ventet.

denne ene kjærringa som hadde passet han har jobbet i b.hage i over 20!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...