Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 ............lurer på hva han tenker noen ganger når han plutselig lurer på om han kan ta permisjonen sin i oppsigelsestiden... kjære! jeg fullammer jo enda og frk er 4 mnd!!!!!!!!!!!!!!! det tar jo tid å lære de å spise grøt osv......og vesla bør jo få mat av meg lengst mulig.. huff, han har vist ikke helt skjønt dette. dessuten tar hun verken smokk eller sutteklut. hun roer seg best m pupp. kjenner jeg blir litt oppgitt over sambo nå altså... får la han ta litt over i helga og se om han skjønner at det er for tidlig og at det er en grunn til at pappaperm er i slutten ......
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 I slutten?? Er vel ikke noe fasitsvar på det!? Har du muligheter for ammepauser, er det jo ypperlig!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Det er ikke slik at pappapermen skal tas i slutten av permisjonstiden, det velger man helt selv. Synes litt synd på mannen din som blir så latterliggjort av deg.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 hvis man fullammer og har tenkt å fortsette med det er det jo temmelig vanskelig å få til pappaperm midt i!! ser for meg at pappaer liksom skal løpe til å fra mors jobb for at barnet skal få pupp i tide og utide...eventuelt at mor skal reise til og fra jobb i hytt og gevær.. når man fullammer er det jo ingen fasit eller rutine gjennom tid på når og hvor ofte det ammes... blir ikke mye kos for far det!!!!!!!!!!! barnet er jo i starten mest avhengig av mor (på de som ammer) så er jo selvsagt mest praktisk at far har i slutten.. dessutten er det jo veldig ustabilt for jobben om det er vikar at du er noen uker på igjen midt i permisjonen... og barnet ikke minst.. sier ikke jeg har fasitsvar, men det er jo normalen for de fleste vil jeg tro.... kom gjerne med eksempler fra dere om dere deler anderledes!!!! er åpen for innspill
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 latterliggjør han jo ikke!! er bare litt oppgitt over at han tenker at det bare er å ta over nå som frk er avhengig av pupp!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #7 Skrevet 16. september 2009 Stakkars mannen din som har en kone som deg!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #8 Skrevet 16. september 2009 For en holdning du har til mannen din. Du fremstiller ham jo som mindre intelligent... Det er heller ingen automatikk i at pappapermisjonen legges til slutten av året. Vi deler permisjonen mellom oss sånn at jeg er hjemme de tre første mnd, deretter jobber jeg to dager i uka, og han tre, og vi er hjemme med barnet vårt litt hver gjennom hele utviklingsperioden... Dette er riktig for oss, og selv om det er litt mer styr med ammefri så er det kjempeviktig at far får like mye mulighet til å være der for barnet sitt som det mor får...
millie+2klumper Skrevet 16. september 2009 #9 Skrevet 16. september 2009 Stakkars mannen til Hi? Gje no dere. Sier seg selv at det ikke er så lett for henne å gå i jobb og pappa hjemme når hun fullammer da! Skal hun legge igjen puppen hjemme da el? .
Frk Marge Skrevet 16. september 2009 #10 Skrevet 16. september 2009 bare pumpe liksom? funker dette for alle eller? vi som har virkelig slitt med melkeproduksjonen vet at det ikke bare er å pumpe opp noen måltider... for det første kan man ikke få ut like mye ved pumping som ved amming, for det andre stimuleres melkeproduksjonen mye dårligere av pumping enn amming og man risikerer å gå veldig ned i produksjon på ganske kort tid (dager) om dette skjer ofte. så har man greia med at ungen venner seg til lettvindt mat på flaske og ikke gidder å suge skikkelig på brystet etterpå fordi det går for tregt og er for mye jobb. med en sånn løsning kan man faktisk miste melka! er det anbefalt? synes ikke det er tullete av HI å reagere på dette.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #11 Skrevet 16. september 2009 Har ingen problemer med å skjønne det. Jeg sier stakkars på grunn av måten hun latterliggjør ham og ønsker å fremstille ham som en idiot. Det er ikke pent gjort!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #12 Skrevet 16. september 2009 Jeg reagerer også på inlegget ditt... Noen mammaer vil at barna skal vært 150% avhengig av de. Vil ikke slippe mannen til. Når du skriver at du fullammer og babyen ikke tar sutt eller flaske da tenker jeg med skrekk og gru hvordan dere kommer til å få det framover. Du skriver også at babyen roer seg ved å få pupp, alle gjør jo det, men hva med etterhvert? Hva med å støtte mannen din litt. Han har det tydeligvis ikke bra på jobben. Hva med å pumpe deg på jobben? Og er heller ikke noe KRISE om babyen får NAN akkurat mens du er på jobb. Om det er praktisk i forhold til jobben din er noe annet, men det står det heller ingenting om. Det går også ann at mannen din er hjemme med dere og begge får lønn fra NAV.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #13 Skrevet 16. september 2009 Høres ut som om mannen din her har tenkt mest praktisk i forhold til seg selv og egen arbeidssituasjon. praktisk liksom -for han og bare han om han fikk ta ut denne permisjonen i oppsigelsestiden. Jeg er enig m deg HI. Lite omtenksomt av mannen din. Jeg synes det er stilig og flott der par klarer å dele på å være hjemme også første leveår. For meg funket det overhodet ikke. Jeg fullammet pluss en del andre problem vi støtte på med babyen vår. Han tok ikke smokk eller flaske -og jeg skal love deg vi prøvde... Så alt i alt ble det egentlig umulig for oss å gjennomføre noe pappapermisjon før helt helt på slutten av permisjonstiden. Selv da måtte jeg sykemeldes fordi barnet var "avhengig" av pupp. Han strevde med en medisinsk tilstand i svelg/mage som senere ble kirurgisk korrigert -så han var fullammet til han rundet året. Han tålte ikke grøt eller annen mat før etter operasjonen. I tillegg jobbet jeg på en akutt psykiatrisk avdeling hvor det ikke var forsvarlig å stikke på ammepauser. Så til dere som er så ampre i svarene deres mot HI - ro dere ned. Dere virker så irritable -og presser andre opp i hjørner. En sånn stil fører ikke akkurat frem til noen god dialog synes jeg. Er mange måter å fremme sitt syn på. Synes det høres lurt ut å la han prøve seg litt i helgen. La han gjøre seg noen erfaringer slik at dere kan diskutere pappaperm med mer likt utgangspunkt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #14 Skrevet 16. september 2009 en fjær til syv høns.. for noen reaksjoner dere har gitt... artig at dere tar slik av her.. var ikke meningen å fremstille han latterlig! eller mindre intelligent! ville bare få frem at han plutselig fikk for seg at han kunne ta over og at det i VÅR sitasjon ikke var gjennomtenkt.. jeg er jo for at pappa skal få sin del og for at babyen skal bli like avhengig av pappa som meg! å pumpe etter to brystbetennelser og MYE træl for å få til amming er ikke aktuelt enda! her vil jeg at vesla skal få så mye morsmelk som overhodet mulig.. dette er jo som kjent en anbefaling og om man får til dette så burde det jo komme først! pumping gir ikke alltid like bra resultater har jeg erfart! pappa skal få sin tid ,med vesla han også , med glede fra min side . når hun har begynt med grøt og er ferdig m pupp på dagen . vi voksne har våre behov men trass i deres sterke meninger ser dere ikke barnets behov her???? og for de av dere som synes synd på han så har han det faktisk veldig bra hehe... vi har det veldig bra sammen... så ikke misforstå.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #15 Skrevet 16. september 2009 tusen takk over her:) Høres ut som om du har erfaringen med problemet mitt så takker for forståelse og gode råd! For noen fungerer det fint men som hos deg tror jeg ikke det er noen god løsning for oss heller akkurat nå.. hvorfor endre på rutiner og grunnlaget for barnets gode helse og rote til noe som fungerer fint nå? med litt tid utvikler vesla seg og begynner med grøt og mulighetene for at pappa tar over og får mer enn 6uker kommer... men akkurat nå er det henne og puppen... ps..det er nr to og hun var like avhengig av pupp.. allikevel når hun ble 8mnd begynte jeg i jobb igjen og pappaen fikk ta over...så er ikke redd uten smokk og klut heller haha:)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #16 Skrevet 16. september 2009 Som damene tar av da. Jeg skal faktisk begynne å jobbe nå som snuppa blir 4 mnd og vet hvor mye jobb det faktisk er å begynne så tidlig. Vi har jobbet iherdig med å venne henne til flaske, jeg pumper for harde livet også videre. Hadde vi hatt råd til at jeg gikk hjemme ulønnet stort lengre hadde vi ventet minst 2-3 måneder til! Men siden du har lov til å ta ut ferie under hans pappaperm kunne det jo kanskje vært en ide å gjøre det sånn da, for det er jo sikkert bra for pappaen å få bryne seg litt på vesle babyen da.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #17 Skrevet 16. september 2009 Flott ide !!! har ikke tenkt noe på ferie men hva har vi krav på og hva får vi av ferie penger? er ikke det bare av 12 uker??? ..og blir hjemme til vesla er igang med grøt på egen vilje... høres ikke ut som noen god plan for noen av oss å tvinge henne over på flaske...her må ingen noe enda.. ingen oppsigelse levert inn enda så hvorfor stresse...
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #18 Skrevet 16. september 2009 Du får jo feriepenger fra arbeidsgiver for det du jobbet i år før permisjon og for de tolv første ukene, så du får jo ikke pengene for det før neste år (og da blir jo likevel noen av ukene ubetalt). Men det går jo an å dele opp pappapermen slik at han tar ut si to uker på den måten og de siste åtte ukene i slutten av permisjonen, for eksempel :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå