mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 16. september 2009 #1 Skrevet 16. september 2009 I går da jeg var på rutinekontroll hos legen så fant han ikke hjertelyden. Men så fikk jeg komme inn til en annen lege som hadde ul-apparat. Det var riktig nok et veldig gammelt apparat, men vi fant til slutt det lille barnet, men først lå det veldig i ro. Så prøvde hun å kikke etter hjertet om det slo, hun fant det, men virka nesten liiiiit nølende, for hun henvendte seg til den andre legen, og sa: "det er kontraksjoner der?joda jeg ser kontraksjoner" og den andre legen samtykket i det. Men han var så stresset, at det virket nesten som at han bare sa ja for å si seg enig med henne. Jeg så små bevegelser, men synes ikke det var så overbevisende forde. Trodde de var mye mer aktive på dette stadiet, er 16+6. Mens jeg snakket med han andre legen, kikket hun lenge videre og roterte rundt med det ul-apparatet, nesten så hun måtte overbevise seg selv og.... Gjentok liksom stadig, jo jeg ser bevegelser,joda, jeg ser bevegelse. Og nå har jeg liksom analysert litt, og lurer på om det skal være slik....En leser jo at masse aktivitet er et "friskhet" tegn, og jeg synes ikke det var masse bevegelser akkurat... Men hun er en vanlig allmen lege, og hadde et veldig gammelt apparat, som det kanskje ikke var så godt å se alt på. Jeg er normalt ikke en som bekymrer meg så veldig, men merker jeg ikke er helt overbevist om at alt er bra ini der.... Går det ann å ringe føden å høre om det skal være slik`? Eller er det bare tullete? Evnt jordmor? Har ordinær ul om 2 uker, men det er jo såå lenge til - i hvertfall hvis bekymringene ikke avtar.... og legen kommer ikke til å henvise meg til mer ul. Noen med liknende erfaringer fra ul?
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 16. september 2009 #2 Skrevet 16. september 2009 Hvis legen ikke vil henvise deg til UL, bør du ikke regne med at sykehuset vil ta deg inn for sjekk så tidlig i svangerskapet. Jeg kan godt tenke meg at du vil få beskjed om at du må vente til ordinær UL. Men du, i mellomtiden kan du prøve å huske på følgende: Det var en vanlig lege (ikke en som er spesialisert på UL) som gjorde undersøkelsen med et gammelt apparat. Babyene er i perioder veldig aktive i magen, mens de slapper av i andre perioder. Alt er nok i sin skjønneste orden inni magen, skal du se. Babyen din hadde seg nok bare en lite hvil inni der. :-)
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 16. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2009 Jeg spurte ikke om legen ville henvise meg til ny ul altså, jeg er bare veldig sikker på at han ikke vil ta på seg "bryet". Men takk for svar Er jo uansett ikke noe å gjøre om det skulle være noe galt, men du vet de bekreftelsene
mamman til to gutter Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 Babyene sover i magen akkurat som de gjør når de blir født, så det at det ikke var masse aktivitet er ikke så rart. Det at dere ikke hørte hjertelyden er heller ikke så rart, for det kan være vanskelig så tidlig. Legen min prøver ikke å finne hjertelyden i det hele tatt før ordinær UL, rett og slett fordi hun vet at alle blir nervøse hvis hun ikke finner den uansett hvor mye hun advarer på forhånd. De hadde nok ikke sagt at de så hjerte slå hvis ikke de gjorde det, så jeg tror nok du kan ta det helt med ro frem til ordinær UL.
b77h Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Det stemmer jo det de andre skriver her, om at aktivitet og alt kan variere i forhold til om fosteret sover, og hvordan det ligger. MEN jeg forstår så godt din bekymring, og 2 uker kan føles som forferdelig lenge. Var jeg deg ville jeg ringt legen tilbake og sagt hvor bekymret du er, og at du ønsker å få dette avklart hos noen med bedre utstyr. Evt kan du jo ta en privat UL time. Har du råd til det (vet ikke hva det koster), så er det helt sikkert verdt det - for å få en avklaring. Lykke til videre :-)
Swani- Skrevet 16. september 2009 #6 Skrevet 16. september 2009 I sist svangerskap ble jeg henvist til en ny ultralyd ved et større sykehus. Dette grunnet at legen syns det så ut til å være alt for lite forstervann. Måtte vente 2 uker på time, og det virket som en eevighet. Da vi endelig kom til timen var alt iorden, heldigvis. Legen som utførte ultralyden da, sa at om vi hadde ringt bort rett etter sist UL, istedenfor at legen sendte brev, så kunne vi antageligvis kommet på dagen.. Alt er sikkert iorden, men om du er veldig engstelig, så ta en telefon og forklar situasjonen, så ordner det seg nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå