Gå til innhold

Ketolyse-kur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve ketolyse, begynner å bli desperat nå :/

Noen som har råd,tips eller synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ned 8 kg på 8 uker i fjor. Skal ha en ny runde snart :o)

Samle oppskrifter og les på nettet (feks lavkarbo.no) før du begynner slik at du er skikkelig forberedt :o)

Go for it, og lykke til :o)

Skrevet

Tusen takk!=)

Er veldig spent på om jeg klarer det,for jeg ELSKER jo brød da..

Hva kan jeg spise til lunsj på skolen da,f.eks??

Skrevet

http://ketolyse.no/

Her kan du lese litt, og i tillegg kjøpe produkter og bøker for å bake selv og lese hva du kan bake.

Tror det skal være oppskrifter der også, i den boken.

Når jeg begynner etter fødsel og amming, så skal jeg kjøpe hele pakka.

Skrevet

Lån deg boken på biblioteket, eller kjøp den på www.ketolyse.no.

Jeg går ned i snitt 1 kg pr uke, herlig :) God og mett er jeg også, til enhver tid.

Skrevet

Bruk www.lavkarbo.no og fikk ketolysekuren der... utrolig mye bra tips om forskjellige måltider..

Mye av det som står i boka, har ikke akkurat den beste smaken, men på lavkarbo.no har folk funnet bedre løsninger med bedre smak ;)

Går fint an å leve godt mens man går på kuren, de første dagene er verst pga søthungeren... jeg har såvidt begynt å gi slipp på den nå, og det er 4 dagen min i dag ;)

Skrevet

Her er en genial knekkebrødoppskrift (funnet et eller annet sted på lavkarbo.no). Disse smaker faktisk godt, i motsetning til det meste av andre brødoppskrifter med disse bakemiks og soyaproteinpulvrene som "hører til" kuren.

4 egg

3 ss seterrømme

1 dl linfrø

0,5 dl hakkede valnøtter

0,5 dl olje eller smør

0,5 ts salt

1 ts bakepulver

1 ts johannesbrødkjernemel (helsekost)

1 ss fiberhusk (helsekost)

Bland alt sammen, tøm på bakepapir og stek på 200 grader i 15 min.

Ta ut av ovnen, del i passe biter og legg over på rist. La de stå å tørke i ovnen på 75 grader i minst 2-3 timer, helst lengre.

Ha med ost, kremost eller kjøttpålegg - super skolemat :-)

Lykke til!

Skrevet

Glemte å si at døra må stå på gløtt mens de står i ovnen og tørker :-)

Skrevet

takk for alle gode tips!=)

Har dere gått / tenkt å gå lenge på kuren da?

Skrevet

Mener jeg leste et sted at ketolyse kuren kun er for de som skal gå ned mer enn 10 kg. Er det noen som vet hvorfor det er slik? Vil denne kuren muligens ikke fungere på de som for eksempel skal gå ned 8 kg?

Forsår ikke hvorfor det er slik. Vet ikke om jeg kan begynne på kuren eller ikke.

Skrevet

Grunnen til at kuren blir anbefalt til de som skal ta av mer enn 10 kilo er at ketolyse (og generell lavkarbo) regulerer kroppsvekten til det kroppen ønsker. Man må huske at det du ser på som idealvekten din ikke nødvendigvis er den vekten kroppen din føler er riktig. Derfor er det mange som ikke tar av like mye når de har mindre å ta av, av den enkle grunn at kroppen trenger det fettet på kroppen og er fornøyd med det.

Noen kan til og med risikere å gå opp i vekt på lavkarbo, det gjelder som oftest de under 20 i bmi.

Lavkarbo er ikke en slankekur, men en naturlig måte å la kroppen styre vekten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...