Gå til innhold

Det finnes ingen utdannelse for å ta hull i ørene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

og ingen frisører /hudpleiere som gjør dette på kunder har lært det av koleger..Jeg har selv jobbet som frisør i 12 år i norges ledende frisørkjeder og vi bare bestillte pistol og øredobber uten krav om noe som helst diplom..

Så bare ett innlegg om hull i ørene på barn,hvor det var en som skrev at "hennes frisør som har utdannelse i ørene"sa at..blablabla...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv jobbet som frisør og vi har heller ingen utdannelse på dette område, så det er bare piss i tilfelle! Så jeg sender folk av gårde til piercing studios for å få riktig piercing hull=) Brått mye dritt i hullet og betennelse og sånn...Ikke bra!

Skrevet

Jeg jobber som frisør per dags dato og jeg har tatt kurs for øre, nes og navle piercing gjennom Blomdahl. Blomdahl selger ikke utstyr til salonger som ikke har kursutdannende :)http://www.sv.blomdahl.com/

Skrevet

Og jo, alt utstyret deres er engangs.. Alt utstyr på en piercingstudio er ikke engangs (gjelder selvfølgelig ikke alle). Men vil anbefale Blomdalhs kurs til alle som er interessert å utføre denne typen piercing profft.. (og med det mener jeg personlig at man ikke tar hull på barn under 5 år) ;)

Skrevet

Nei det kan stemme at blomdahl ikke selger til de med kurs,men vi har sikkert hatt en eller 2 i salongen som har tatt kurset for maaange år siden men de jobber ikke hos oss lenger,og ingen av oss som gjør det per dags dato har kurset..Jeg har bare blitt lært opp av en som har blitt lært opp,osv osv..Men vi gjør det sjeldent og mest isåfall på bekjent og venner..Sender folk til peircingstudio..Blomdhal bør i så tilfelle ta en oppdatering på hvem som har lov å gjøre det i salong og lignende...

Skrevet

Må bare slenge inn at under min utdannelse som er hudpleier tok vi kurs i hull i ørene.. ikke veldig vanskelig men, et kurs. Så vet at vertfall der jeg har min to årige hudpleieutdannelse fra er det obligatorisk i læringen..

Bare et innspill fra min side..

Skrevet

Blomdahl kan enten oppdatere el frisørene som ikke har kurs kan ha respekt nok for foreldre som kommer med barna sine til å ikke ta hull når dem ikke har noe slags kurs. Man lærer mye på kurset som er viktig. Å trykke på knappen på pistolen kan alle.

men forsåvidt.. foreldre bør også sjekke at dem som skyter hull i øra på ungene er skikket.

Skrevet

fikk hull i øra da jeg gikk på barneskolen jeg.. Har da aldri hatt noe problemer med det :)

Skrevet

Mhm..det er da jeg synes det er ok at barn får hull i øra, når dem begynner på skolen.

Skrevet

Jeg tok hull i øra hos frisør da jeg var ca 5 år. Og det ene mitt er altfor langt ned i forhold til det andre. Er sånn at jeg kun kan ha lette øredobber i ellers er jeg redd øredobben kan bli dratt retty ned og gjennom huden liksom. Og kan ikke rette det heller, for da blir det 2 hull rett ved hverandre. Så ja jeg kunne ønske mine foreldre hadde tatt meg med til en piercer.

Skrevet

det er nesten litt skremmende at det er sånn! =) jeg vil at min jente skal få ta hull i ørene når hun SELV finner ut at dette vil hun gjøre fordi HUN synes det er fint! men hva mener dere at vi burde gjøre, dra til en piercer å få gjort det der? vil jo helst at det skal være sikkert =) hun er bare 1 1/2 år nå så er vel en del år til uansett ;)

Skrevet

Forresten.. det er ingen offisiell piercingutdannelse i Norge. Man kan ta kurs av div kvalitet hos ett piercingstudio, men da jobber man som regel 2-3 uker i studioet og det er vel begrenset hvor mange ørepiercinger på små barn som blir gjort der. Blomdahl har ett eget kurs som er for piercing av barn, så det som er smart er å sjekke hvilken utdannelse fin frisør/hudpleier/ el piercer har.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvis du er en OPPDATERT frisør så burde du visst at det finnes kurs hvor man får sertifikat for ørehulltaking.

Hilsen frisør.

Skrevet

Ingen seriøse piercingstudio setter hull i ørene på små babyer/barn. Hull i ørene på små barn er svært uhygienisk, ikke noe barnet selv har bestemt, smertefullt og skadelig for barnet. Dette er overformynderi på sitt værste og et sadistisk overgrep mot små barn.

Nervepunktene i øret er ikke stabile før sjelettalder dvs. minst 12 år. Piercing på barn under 12 med andre ord rett ut idioti.

Utstyret til frisører blir heller ikke sterilisert tilfredsstillende etter hulltaking. Dvs. at man i teorien kan overføre både bakterer og i verste fall hiv-virus til neste person om man er så uheldig at personene før en var bærer av noe slikt og en liten bloddråpe har kommet på pistolen.

• 1 måned senere...
Skrevet

I fare for å provosere enda mer her..da jeg gikk på barne-/ungdomsskolen fikk jeg lov til å ta hull i ørene (husker ikke når)..vi fikk tanta mi til å hjelpe oss (meg og søstra mi)..først satt vi en halv time med klesklyper i ørene til vi ble bedøvd (litt av et syn kan dere tro), deretter "desinfiserte" hun ei stor synål, så satte hun en kork bak øret og stakk synåla gjennom...har fremdeles de hullene i ørene.

Gikk bra med oss, og det ble jevnt også..men det er kanskje ikke noe å anbefale alle å gjøre..

Jeg ville nok tatt med jenta mi til en som virkelig kan det...det er heldigvis mange år til hun får hull i ørene..(hun er 2 år..)

Skrevet

er frisør og hadde kurs via Blomdahl..

så har kursbevis på og ta hull i nese og ører.....

Skrevet

og jeg hadde en regel på å ta hull i ørene på barn..

de måtte være 6-7år og ville det selv..

under den alderen tok jeg ikke pga ørene er ikke ferdig utviklet..

de som har hull i ørne på 1åringer er HELT SYKT spør dere meg!!!!!

• 1 måned senere...
Skrevet

Heerregud a damer slutt å overdriv så mye da ahahahhaa jeg bare ler meg ihjel av dette !!! hahaHAHAHAHA !!

jeg fikk selv hull i ørene når jeg var 7 mnd gammel .

Det er opp til mammaen selv å bestemme om hun vil at barnet sitt eler ikke skal få det. det er ikke opp til dere eller noen frisører.

Man finner alltids en frisør som gjør det og det er ikke skadelig for barnet .

hahahah denner kranglesiden er morsom .

barnet mitt skal få hull i ørene når hun er baby .

:D

Skrevet

Første gangen jeg kom til frisørsalongen med datteren min på 6 1/2 år kunne de ikke ta hull i ørene hennes, pga at henne som hadde sertifisering ikke var der. Vi måtte komme tilbake igjen. De tok i begge ørene samtidig. Det var veldig lurt synes jeg. Hun fikk også slike øredobber av plast som er veldig allergi vennlige.

Skal dit med den andre jenta mi før skolestart også. Trygt å vite at de som skal ta hull i øret på datteren min er sertifiserte synes jeg. Da vet jeg at de som selger disse Blomdahl øredobbene har sertifisering.

• 1 måned senere...
Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

vil gjerne signere mokimok på denne! Helt riktig at ingen på et profesjonelt piercingstudio vil ta hull i ørene på barn under 12, og ikke i navel og andre steder før 16 fylte år ( 14 med foreldres tillatelse )

Grunnen til at jeg er så sikker på dette er fordi jeg jobber på et tattoostudio, og vi har en profesjonell piercer der! Barnet hennes fikk heller ikke hull i ørene før 12 fylte år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...