Gå til innhold

Kva syns dokke om dette huset?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stod bare verditakst der, men jeg hadde aldri gitt så mye for det.

Kjøkkenet trekker ned mye!

Var et fint hus, trenger maling rundt omkring etter min smak, men det er enkelt å fikse da!

Skrevet

Bustadprisane er så høge i Førde. Kjem sikkert til å gå for meir. Eg likar huset, men syns kanskje det er litt for stort.

hi

Skrevet

Stort hus med mye innhold, men:

-Kjiiipt kjøkken, men det kan jo fint males, eller i bestefall byttes ut.

-HATER panel-tak!

-Ingen utsikt?

-Hvordan er det med hage? Jeg trenger stor hage, men det trenger kanskje ikke dere;)

Skrevet

Kan jo komme med min mening...

Liker fasaden på huset og selve huset godt - fint! Liker absolutt ikke paneltaket i stue eller dørene (ville absolutt byttet ut...) Er ikke superfan av panel heller, men det er helt OK. Så helt merkelig med et vindu med gardiner inn til et annet rom (ser i hvert fall ut som om det er et annet rom der) - men det kan dere jo selvføgelig lett droppe å henge opp. Peisen var nok heller ikke min stil og jeg ville interiørmessig ha gjort noe helt annet, men det er jo ikke dårlig standard der inne... Bare ikke helt det jeg hadde valgt selv...

Så til kjøkkenet. Har kun et ord å si som beskriver det godt - FORFERDELIG! Rødt kjøkken kan være kult dersom det er gjennomført, men dette var virkelig ikke noe... Rett og slett forferdelig kjøkkeninnredning og et lite fint kjøkken... Men hver sin smak! Fortsatt forferdelig med paneltak og de bjørkefargede plankene i tanket og karmene rundt vinduet... Lite pent spør du meg.

Gangen er helt OK, minus nok en gang paneltak. Trappen synes jeg ikke var så veldig fin, men hadde ikke vært førsteprioritet å pusse opp!

Et pluss for fint parkettgulv i både stue, gang og på kjøkken.

Forferdelig skifergulv i gangen! Kan absolutt være fint det, men akkurat det skifergulvet der var mindre pent..... Ville igjen byttet til andre dører...

Så var vi kommet til badet - som også var forferdelig... Stygg baderomsinnredning (kunne gjort seg med andre knotter - men liker ikke det mønsteret...) Har sett mange sånne baderomsinnredninger før, og synes de er horrible! Forferdelige fliser på badet og ja... Virkelig ikke min stil!

Soverommet har en forferdelig grønnfarge - det ville nesten vært det første jeg hadde gjort noe med! Ellers ville jeg malt listene hvite.

Soverommet i andre etasje var helt kurant, men fortsatt lite glad i paneltaket, hehe....

Badet i andre etasje ser romslig ut (det er jo kjempebra) - men heller ikke fint... Nok en gang forferdelig baderomsinnredning (er jo totalt likt som det andre badet...), forferdelig fliser etc.... For meg er bad noe av det viktigste (samt kjøkken) - så jeg hadde ikke taklet et stygt bad.

Arbeidsrommet... Wow! Hva skal man si? Hva skjer med å ha den fæle grønnfargen overalt? Helt forferdelig! Her må det males og gjøres litt av hvert ja....

Også kom kjellerstuen da, den tok kaken for å si det sånn! STYGT! Ville virkelig skiftet bekledning på vegger og det som er (hehe, bruker litt fagutrykk, men vet ikke om jeg bruker det riktig...) og tak... Byttet ut gulvet uten tvil! Det var det virkelig kvalmende stygt!

Trimrommet er jo standard, helt OK... Begrenset hva man gidder å gjøre med det rommet, men forandringene i mitt hode ville i hvert fall vært belysning, tak osv...

Badet nede er jo også forferdelig... Her må det fliser til, annen baderomsinnredning - ja, faktisk en total makeover! Huff, mindre pent!

Badstu er jo praktisk, selv om jeg ikke synes det er så fint... Men hvem bryr seg, det er jo ikke den alle ser!

Ellers som sagt kjempefint ute=)

Stor hus til en billig pris... Men så som så inne....

Hilsen en fryyyyktelig kresen

Skrevet

Tror nok det vinduet til et annet rom du skriver om er ut til den overbygde verandaen...

Og ang. bad i kjelleren, jeg hadde neppe kosta på et bad som sikkert ikke brukes så altfor ofte, alt for mye penger.

Synes huset var greit nok, litt mye panel kanskje, men fy fader for en pris...

Skrevet

Ja du er jævlig kresen... Hadde vært moro og sett bilder fra huset ditt...

Skrevet

Jeg er jo i det minste klar over det selv... ;-)! Huset mitt er nok noe annet enn du så på bildet, men det er ikke sikkert alle liker det så godt. Er jo hver sin smak=)

Hilsen den kresne

Skrevet

>Jeg syns dette var ALT for stort, men det handler om at jeg og min samboer har to hytter som vi tar over, og jeg vil ikke jobbe meg ihjel. Derfor har jeg maksstørrelse på 180 kvm, og da blir dette vel stort.

Ellers var det både pent og nytt, men personlig ville jeg hatt en stor malejobb foran meg (hvem har grønnesoverom, hadde ikke fått sove i det jeg :P ).

I tillegg er det langt over min prisklasse, da vil jeg heller pusse opp litt enn å betale nesten 4 mill for et hus.

Men hver sin smak! :)

Skrevet

Jeg synes huset var skikkelig fint jeg.

Skrevet

Fint hus med stor hage og selv om rommene bærer preg av mangel på samstil/ulike stilarter så er det noen man selv kan fikse på ved maling, ny tapet etc. om man ønsker det.

Skrevet

Det var ikke helt min stil, men jeg hadde kommet veldig langt med litt maling. Det sto vel at det var bygd i 1998 og da var de fargene mye mer vanlig enn nå. Leiligheten vi bodde i før hadde akkurat den samme grønnfargen som er på et par av rommene, men vår hadde den i stua, rødfargen på kjøkkenet lignet den som var i gangen vår. Litt maling og leiligheten ble mye lysere og mye mer vår stil med en gang. Man kan ikke regne med å flytte inn i et hus noen andre har bodd i og så skal alt være perfekt etter den stilen man har selv. Prisen har jeg ingen formening om, men huset vårt, som ligger et helt annet sted, ble kjøpt for 3mill for 3år siden og er halvparten så stort.

Det er jo et stort hus, men det er jo ikke sånn at alle rommene må være i bruk daglig og hele huset må heller ikke møbleres med en gang. Begynn med hovedrommene og ta de andre etterhvert. Vi har en loftsstue som nå etter 3år fortsatt bare blir brukt til klestørking, men vi regner med at vi nå med snart to barn kommer til å prioritere og gjøre den om til et leke/tv-rom.

Skrevet

Syns huset var veldig fint, rent bortsett fra kjøkkenet. Likevel tror jeg det blir kjempefint hvis dere maler kjøkkeninnredninga - noe som er en drittjobb, men likevel. :-)

Skrevet

Hei HI.

Synes huset generelt er fint jeg da.Kjøkkenet er ikke så ille dersom du maler skapoverflatene lyse. Er et par andre rom som også med fordel kan males lyse, deriblant kjellerstuen.

PS! Så dyrt er det da ikke dere andre. Vår enebolig er verdt minst 7,5 mill her hvor vi bor, og den er mindre enn den HI viser her.

Skrevet

Jeg husker det var en artikkel på e24 om at damer ødela huskjøp. De så aldri på de viktige tingene men kun på ting som farger etc. Det ser man jo av denne tråden. "Guuud det er rødt"

"styyygg faerge"

Kjøkkenet er rødt og jeg syns det var koselig og sto i stil med resten av huset, det er ikke så dytr å få byttet eller malt. Den "stygge" grønnfargen er heller ikke vanskelig å få malt.

Flott hus!

Skrevet

fikk vondt i meg når jeg så prisen... jeg bor i Finnmark da, og husprisende her ope inord kan jo ikke sammenlignes med de som er sørpå. til den prisen kunne jeg ha bygget drømmevillaen, hytta i samme slengen! :P

til huset:

synes det var utrulig flott.

store rom, gang, og fin uteplass er jo plus.

synes kjøkkenet var koselig jeg, lunt og unnbydende. men går an å male hvis du ikke liker fargen.

ville også ha gitt de grønne rommene en strøk med maling. det samme med panelet. panel som er malt lyst kan være veldig pent =) listene hadde jeg også kostet på et strøk eller to med maling :P

Skrevet

Jeg leste først alle svarene og tenke at huset kanskje ikke var noe særlig. Men etter å ha tittet på det så syns jeg at det var kjempefint.

For meg såg det ikke ut til å være noe spes som "må" gjøres med en gang. Klart at det grønne kanskje kunne blitt malt etterhvert men jeg skulle godt ha klart å få sove der inne jeg uten problemer. Prisen var høy, men ikke avskrekkende i forhold til areal. Nå er ikke jeg typen som må ha siste skrik i interiør og div, og jeg syns denne trenden har gått alt for langt. Leste et sted at ingen er pusser opp så ofte som nordmenn, og det må være lov å spørre seg om det virkelig er nødvendig eller om det gjør oss lykkeligere. Eller er det kanskje viktigere å ha det litt finere enn naboen til enhver tid? Jeg liker også ha det fint og koselig, men ikke så hysterisk som mange andre tydeligvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...