Gå til innhold

ang. spark/bevegelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her nå og føler at jeg virkelig er inne i en rolig periode med bevegelse. Altså, jeg har INGEN problem med å få kontakt med jenta mi i magen, men føler liksom at det blir mindre på eget initiativ. Så nå tenkte jeg at jeg skulle spør dere om noe.

1. hvor ligger morkaken deres?

2. Hvor ofte kjenner dere spark/bevegelse pr dag?? Altså, hver time? hver annen time?? osv....

3. Hvor langt er dere på vei?

4. kjenenr dere mest spark nå eller mer rulling.

5. mindre eller mer liv enn tidligere osv...???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, har jente i magen og. Hun har vært rolig hele tiden så har eg aldri kjent skikkeli spark, men alt er bra. Får bare håp ho e like rolig når ho kjæm t verden :) morkaka mi e anterior, øverst i livmora.

kjenner bevegelser som ruller og ser d på magen, spesielt etter å ha spist noe :) er nå i uke 38. I mitt tilfelle må æ jo si æ merke mer til bevegelsa nu enn tidligere, men e jo også så forskjellig fra mage til mage :) litt spesielt e d kansje at jenta mi sitt i seteleie, så om ho ikke har snudd til neste torsdag bli d keisersnitt :S har for trangt bekken til vanlig fødsel. Litt trist d, men så lenge alt går bra ska æ ikke klage :)

Skrevet

"Mindre på eget initiativ" var en beskrivelse jeg kan henge meg på!

1. Posterior

2. Det varierer veldig, men i snitt kanskje annenhver time? Frøkna har også noen veldig rolige dager, for så å plutselig være veldig aktiv igjen. Dette ser også ut til å henge sammen med min generelle dagsform og mage/tarm-aktivitet.. Lenge siden sist do-besøk -> mindre aktivitet.

3. 35+1

4. Kjenner mest rulling, men med noen voldsomme spark innimellom, så hele magen hopper. Tydelig at det begynner å bli litt kraft der inne!

5. Har hatt en veldig aktiv baby gjennom hele svangerskapet. Frem til ca uke 28-29 var det som en hyperaktiv apekatt, så ble det veldig rolig i et par uker. Kjente da stort sett bare at hun snudde seg rundt. Den siste tiden har det igjen vært en del spark, men som sagt mye mindre enn frem til u.28-29. Hun er også mye roligere om natta nå enn før.

Skrevet

1. Fremre vegg (anterior)

2. 10-12 dult og gjerne en livat raptus per dag

3. 38+0

4. Myk dulting

5. Mye mindre, så jeg er på ctg to ganger i uka når jeg likevel er innom for å få sjekka blodtrykk og urin i forhold til preeklampsi. Alt ser fint ut, men de kjører hardcore observasjon. =)

Skrevet

1. morkaken ligger nede på fremsiden(fra navlen og ned ca)

2. kjenner bevegelse mest om kvelden og på natta, men også nå og da på dagtid. ikke hver time, men gjerne 4-5-6timer mellom hver "aktive periode"

3. har termin 17.november, så er 31+3

4. jeg kjenner mest rulling og "orming", hun ligger med hodet ned og er delvis festa, rumpen gnager voldsomt på høyre ribbebein, og merkelig nok er det der det er mest aktivitet... og nede på venstre side, der armene er. noen ganger sparker hun ordentlig ifra bak mot ryggen, flere ganger å hard at det har kommet knekke-lyder fra ryggrada.. hehe, veldig sjarmerende!

5. jeg føler det har blitt mindre liv nå enn tidligere, før kunne vi ha dytteleken i 30-40min, men nå får jeg nesten ikke respons på klapp og dult.. men er ikke bekymret da hun har sine lange perioder med bevegelser om natta:)

Skrevet

Det er veldig beroligende å høre at flere har det sånn som meg. Begynte å engste med litt, ettersom han har blitt så mye roligere i det siste.

1.) Tror den ligger bak, nederst?

2.)Kjenner litt om morgenen, noe rundt lunsj, mest om kvelden. Sjeldnere nå en for noen uker siden, synes jeg. Men det har alltid variert litt opp og ned.

3.)Er 30+2

4.)Nå er det mest rulling, orming og pressing. Han legger seg tungt over mot den ene sida, og det kan jeg kjenne (tror jeg) som et press eller en tyngde, ikke som bevegelse.

5.) Jeg synes også han har mindre "eget initiativ", reagerer mindre på dytt og er generelt roligere. Men det er ikke taust og stille heller!

Magen har også plutselig blitt mye hardere og strammere, jeg kjenner mye "strekk" og press i muskler og sånn, så jeg tipper at det relativt rakst har blitt en del trangere og at det påvirker bevegelsene hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...