Gå til innhold

Ang det at lunsjen ligger i sekken i bhgen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjoenner ikke helt hysteriet med at barna maa spise lunsj som har ligget i sekken en stund...

Vi har jo alle gaatt paa skolen en gang og da var det i alle fall ikke snakk om aa ha mat i kjoeleskap og det var jo ingen som tok skade av det?

Greit at man skal si i fra om ting man ikke er fornoyed med men synes det er litt mye hysteri ute og gaar jeg da..

Og dessuten hva skal barna gjoere naar de begynner paa skolen da? Ja jeg vet om fryse bagger/lunsj bagger men maten blir gjerne svett likevel den altsaa..

Synes bare det er litt saann at enkelte foreldre synes at alt er negativt med barnehagen for der gjoer de ikke det akkurat saann som blir gjort hjemme og da er det ikke godt nok..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg gikk på skolen (begynte i 1990) hadde vi mat i kjøleskapet, og vet at alle skolene rundt her setter maten i kjøleskap/på kjøla.

Skrevet

Jeg og gikk paa skolen fren til 1997 og aldri paa noen av skolene jeg gikk paa var det snakk om aa ha lunsjen i noe kjoeleskap.. Hoerte heller ikke om noen andre som hadde det.. Men det kan jo hende det bare er i Bergen det ikke var kjoeleskap til lunsjen da..

Skrevet

Jeg har aldri hatt lunsjen i kjøleskap, det har ikke sønnen min heller.

(så det har ikke bare med å gjøre at jeg gikk på skolen i gamle dager)

Skrevet

Jeg skulle gjerne sett at det var kjøleskap i alle klasserom jeg. Takler ikke tørre skiver med svett pålegg selv. Takke meg til salat, middagsrester etc i matboksen!

Ser ikke på det som hysteri, det er ikke sånn at jeg tror barna blir syke av å spise kjøttpålegg som har ligget i romtemperatur noen timer. Men på skolen er det snakk om fra 8.00 til før 11 en gang. I bhg er det til klokka 14! Litt forskjell der ja...

Skrevet

begynte på skolen kl 9.00. spiste lunsj kl 11.00....

barnehagen kan be begynne i kl 07.00.. og spiser lunsj kl 12.30.

jeg er iallefall glad de har maten i kjøleskapet i barnehagen der barna mine går;)

Skrevet

Skjoenner naa at dette er det visst mange foreldre som bryr seg om..Heldigvis ikke jeg da vi ikke bor i Norge lenger og barnet faar all maten i bhgen.. (som om det er noe bedre, hmm, ville heller valgt svette broedskiver tror jeg)

Skrevet

Vi hadde definitivt ikke kjøleskap i klasserommet. Men når sant skal sies så kasta jeg matpakka hver dag da....svett ost og tørr leverpostei var liksom ikke helt det jeg ville ha :-p

Skrevet

Jeg leste en artikkel om svette matpakker ett eller annet sted for en tid tilbake, var ikke optimalt å oppbevare de i sekken med tanke på bakterier, smak osv, men de fleste skoler har jo ikke tilbud om kjøleskap til barnas matpakker.

I vår sønns bhg spiser de matpakka kl halv ni, så får de resten av måltidene av bhg. Dermed blir ikke matpakka så gammel :-) I tillegg har de kjøleskap vi legger matpakka i da.

Skrevet

På skolen der mine barn går (i Trondheim) har de kjøleskap i klasserommene. De har også et eget minikjøleskap til matpakker i barnehagen til den yngste sønnen min. Fungerer ypperlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...