Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger en tur til usa neste sommer, har også tenkt litt på hawaii. Saken er at det er sannsynlig at jeg er gravid på det tidspunktet. Burde jeg ha noen motsetninger mot å reise så langt? er hawaii "gravidvennlig"? Hva med USA? Burde man vente med planleggingen til man vet hvordan det går osv? Håper noen svarer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hawaii vet jeg ikke, men kontinentale USA er helt problemfritt som gravid (altså når det gjelder ting som mathygiene, sykdommer, vaksinebehov og denslags). Jeg hadde gladelig reist til USA som gravid om jeg ikke hadde så bekkenløsning at flyturen var uaktuell. Eneste er at jeg ville sjekket grundig at reiseforsikringen dekket graviditetskomplikasjoner eller eventuelt fødsel der, siden det fort kan bli dyrt.

Skrevet

Både USA og Hawaii er gravidvennlig, men det er jo en veldig lang flytur, så sørg isåfall for å ha god seteplass, det er ganske drøyt med fly helt til vestkysten av USA, man sitter temmelig sammenklemt, kjipt nok når man ikke er grvid også!

Det jeg ville vært mest bekymra for med turen over dit er hvordan formen din som gravid kommer til å være. Har du vært gravid før? Vivar utr å reiste et år og prøvde å bli gravide hele turen. Var kjempeskuffa fordi det ikke gikk, men gud så glad jeg er for det nå, for jeg blir skikkelig dårlig i min svangerskap.(hyperemesis/ekstrem sv.skapskvalme)

Er du frisk og i fin form går en slik tur helt strålende, men er du plaga med kvalme, kraftig bekkenløsning, mye ødem, svimmelhet/lavt bt eller alt det andre man kan bli plaget med, så er det ikke mye gøy å reise bort!

De fleste er jo i grei form, men skal du bestille en slik tur og planlegger graviditet ila den tida, så må du for all del kjøpe avbestillingsforsikring, eller vente med å bli gravid! Man vet aldri, det er umulig å vite hvordan

et svangerskap skal forløpe på forhånd. Aller helst går det jo fint, men greit å ha en backupløsning!

Forøvrig må jeg si at jeg misunner deg den turen, det høres kjempedigg ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...