MrsLene Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Ca hvilken alder er mest vanlig? Datteren min går på do, vasker seg selv og pusser tennene, men jeg er alltid med å går over en ekstra gang for å være sikker på at alt er rent.
Lavendel*06*10* Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Anbefaler man ikke å pusse tennene til barna sine fram til de er 8 år eller noe? Var kanskje litt å ta i det.. ? Hehe
Leona77 Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Min datter på snart 9år går på do og vasker seg selv, og pusser de fleste dagene, jeg pusser lørdag og onsdag. Fikk litt kjeft av tannlegen, hun mente de kunne pusse om morgenen selv men at voksne skal pusse på kvelden, i hvertfall til de er 10 år. Når hun skal dusje/bade får hun hjelp til å skylle ut sjampo pga.langt hår.
Turtelduen Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 Vi anbefaler alltid at foreldre skal pusse tennene til barn frem til de er 10 år. Finmotorikken er ikke så godt utviklet at de klarer å pusse tilfredstillende, det ser vi på undersøkelsene hvor barna pusser selv i tia før.
-68mamma Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Jenta mi på 6 har dusjet/badet, vasket håret og pusset tenner selv siden hun var ca 4 år - men en av oss sjekker alltid likevel. At hun får skylt ut såpen godt og slikt. Tannpuss går vi alltid over når hun er ferdig.
chiquetita Skrevet 16. september 2009 #6 Skrevet 16. september 2009 Jenta mi på 11 har tatt tannpussen alene i litt over ett år, resten fra hun var 8. Sønnen min tar det vi det på og han er 7,5 år. Vi syns det er litt koselig å være på badet sammen med ham og han trenger hjelp til tannpuss enda. Har også hørt at man skal gjøre det på dem til de er 10. Når lillesøster kommer kan det jo hende at kan få gjøre det meste selv. Han pusser selv om morgen og da ser jeg at det ofte ikke er godt nok. Datteren mn har fått hull i den ene bakerste jekselen det siste året, så jeg vil iallefall hjelpe ham med tannpuss frem til 10. Har vi besøk eller han sover over gjør han det selvsagt selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå