Marihøna73 Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Hei. Jeg er førstegangs og lurer på om noen har et vaskemiddel å anbefale til vask av klærne til den etterlengtede jenta mi :-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Jeg holder på å vaske klær akkurat nå og lurte litt på det samme. Men jeg bruker det vaskemiddelet jeg har jeg, nemlig OMO. Bruker små doser. Håper jeg ikke blir hudflettet nå
KR0705 Skrevet 15. september 2009 #3 Skrevet 15. september 2009 Jeg kjøpte inn Neutral både vaskemiddel og skyllemiddel.
Amia Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 Samme her, Neutral både vask-og skyllemiddel! Vi har litt allergier og sensitiv hud i familien, så tar det mildeste som er
chiquetita Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 Jeg vasker alt tøy med magneter fra Enjo, sparer både huden for allergifremkllende stoffer og jeg sparer miljøet. Magnetene spalet vannet og rengjør fiberne, men bleker ikke og tar ikke flekker så da bruker jeg litt blenda sensitiv evt flekkfjerner også fra Enjo.
Karolinemora Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 Jeg gjorde som KR0705. kjøpte inn neutral, og det var godt for huden min og kjente jeg. er altfor lett å vaske med for sterkt vaskemiddel med parfyme. huden reagerer lett og man kan jo få utslett. tror ikke omo er et dårlig alternativ heller, men pga parfymen, vil nok jeg også anbefale å bare bruke lite til babyklærne kos deg med forberedelsene
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 15. september 2009 #8 Skrevet 15. september 2009 Har en mor med sensitiv hud og en søster med psoriasis og det ble verre når de byttet til neutral. Har også hørt om fler som ikke har vært fornøyd med neutral, så det kommer nok an på huden til hver enkelt. Hvis det viser seg at babyen min skulle reagere på omo vaskepulver, så får jeg heller bytte når den tiden kommer
AngryBird Skrevet 15. september 2009 #9 Skrevet 15. september 2009 Bruker det jeg har stående. Begrenser bruk av skyllemiddelet da. kjøper nok neutral eller noe annet med minst mulig tilsetningsstoffer neste gang tenker jeg.
Trultetryne Skrevet 15. september 2009 #10 Skrevet 15. september 2009 Jeg har brukt Neutral i mange år på mine egne klær pga kløe ved bruk av andre vaskemidler. Kommer til å bruke det på babyklærne også. Har sååå lyst til å begynne å vaske klær og fikse senga nå, men syns det er litt tidlig enda.. Er 32+4
chic Skrevet 15. september 2009 #11 Skrevet 15. september 2009 Hei! Jeg bruker neutral vaskepulver men må ha skyllemidddel med litt lukt, bruker derfor sensitive men med en mild lukt. Ikke farlig det... Man kan ikke være så hysterisk!
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 15. september 2009 #12 Skrevet 15. september 2009 Er også førstegangs, jeg har vasket klærne med blenda sensetive og comfort sensetive skyllemiddel
Tigerpote Skrevet 15. september 2009 #13 Skrevet 15. september 2009 Jeg bruker Omo Color og Omo White, og Comfort Sensitive, alle 3 produkter som vi bruker til vanlig og alltid har brukt. Ironisk nok synes jeg at Neutral lukter ekkelt:/ Lukta minner om noe sterilt/tannlege/noe ufriskt. Selv om jeg er klar over at det skal være luktfritt. Bruker også i små mengder, og regner med at det skal gå fint:) Også vasker jeg ting bare en gang og ikke to slik flere her gjør.
Minaw Skrevet 15. september 2009 #14 Skrevet 15. september 2009 Jeg bruker også blenda sensitive og comfort sensitive skyllemiddel.. Prøvde å bruke neutral da jeg fikk nr 1, men det ble så forferdelig stygg lukt av klærne, så da gikk jeg heller over til det jeg faktisk fremdeles bruker..
alvesnuppa <3 Skrevet 15. september 2009 #15 Skrevet 15. september 2009 Her bruker vi også blenda sensitive og comfort sensitive skyllemiddel. Vi har ingen tegn på sensitiv hud her hjemme, og jeg ELSKER at det lukter godt av klærne etter vask! Men kommer selvfølgelig til se godt etter om lillepia vår får noen teng til utslett eller lignende. Gjør hun det, kjører vi nok på med Neutral sine produkter uten å nøle.
mamma1980 Skrevet 15. september 2009 #16 Skrevet 15. september 2009 jeg kjøpte neutral vaskemiddel og en neutral skyllemiddel, trodde det var best på allergi og eksem ++ men om det steemme det enkelte sier her at det kunne bli verre så får jeg prøve noe annet....
Jente 25.11.09?? Skrevet 15. september 2009 #17 Skrevet 15. september 2009 Hei Jeg har atopisk eksem og bruker derfor nautral sitt vaskemiddel til vanlig. Men jeg har blenda sensitiv skyllemiddel for å få litt godlukt i håndkler og sengetøy. Er ikke så glad i sterke lukter så bruker minimalt av det. Jeg er litt redd for at den lille jenten min skal få det samme siden jeg har hatt det siden jeg ble født. Men det er jo bare til å bytte til mildere vaskemiddel hvis du oppdager at det lille nurket ditt har fått noe hudproblemer:o)
Marihøna73 Skrevet 15. september 2009 Forfatter #18 Skrevet 15. september 2009 Ok. Takk for mange tips. Hva bruker dere til ulltøyet da? Jeg har foreløpig bare kjøpt bodyer i ull og ull/silke og vet ikke om noe annet enn Milo.
Gjest eelis+guttespire *høygravid* Skrevet 15. september 2009 #19 Skrevet 15. september 2009 Jeg bruker Neutral, men det er det jeg har stående til vanlig også. Jeg har nemlig så forferdelig sensitiv hud, ingen ting annet funker. Og når jeg har så sensitiv hud, tør jeg ikke ta sjansen på å bruke noe annet til babyen. Jeg har kjøpt Milo uten parfyme (husker ikke om den er sensitiv, og orker ikke å gå og sjekke, haha) til ullklærne, og er spent på om den funker for huden min/vår! Angående dette med at noen ikke tåler Neutral og må bruke noe annet, så går det på hudtype, og ikke Neutral i seg selv. Jeg kan ikke bruke noen andre typer vaskemidler enn Neutral, men det betyr ikke at det er noe galt med de andre sensitiv-produktene der ute. Man må rett og slett bare prøve seg frem! :-)
Jente 25.11.09?? Skrevet 15. september 2009 #20 Skrevet 15. september 2009 Milo uten parfyme er sensitiv og anbefalt av astma og allergi forbundet. Ble så nysgjerrig at jeg måtte faktisk klatre opp trappene for å sjekke:o)
Tigerpote Skrevet 15. september 2009 #21 Skrevet 15. september 2009 Jeg kjøpte ammeinnlegg i ullfleece hos Nøstebarn, og tok med vaskemiddel for ull i samme slengen. Jeg tenkte jeg skulle bruke det, vil tro at det er bra for babyhuden:) Hun som ekspederte meg sa nok noe pent om det, men det har jeg glemt, fordi jeg har litt tåke om dagen;)
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 15. september 2009 #22 Skrevet 15. september 2009 varierer mellom blenda sensitiv og neutral samt skyllemiddel.....
Linsy&snart 2prinsesser Skrevet 15. september 2009 #23 Skrevet 15. september 2009 Blenda Sensitive Farger og Hvitt og kjøpte inn Blenda Sensitive Skyllemiddel nå til babyklærne.. Men synes ikke det luktet noe godt, så tror jeg går tilbake til Comfort Skyllemiddel.. Jeg har selv litt sensitiv hud og måtte bytte til Blenda selv, og det har fungert veldig bra for meg i flere år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå