Bromelia Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Er 21 uker på vei, og så innmarri sliten. Er det bare meg? Kan man bli sykmeldt for sånnt? Sitter i soffan tappet for energi.. med en 3 åring hoppende rundt... Jobba alt for mye i det siste... 40-50 timer i uka de siste ukene.
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Du kan selvsagt bli sykemeldt for å være sliten!! Og det synes jeg du skal gjøre!! Det er ikke lurt å jobbe så mye som du gjør, du kommet til å stupe en dag, hvis du fortsetter sånn, Jeg er selv sykemeldt nå,fordi kroppen ikke virker som den skal, og pga hodeverk som kommer og går. Få deg en sykemelding, og har du noen som kan passe tre-åringen på dag-tid, så du får slappe av og hvile deg, er det det aller beste! Husk;har mor det bra,har beibien i magen det bra! Og det høres IKKE ut som om du har det bra for tia... God bedring,kjære deg,-ta vare på deg selv, det er ingen andre som kan gjøre det for deg...
Gjest Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Klart det! Jag har min første dag som sykemeldt i dag, 17 uker. Jobber også for mye. 9 timer hver dag og så en hoppende 2åring som skal klatre og skli og turne på mamma. Når han er i seng er det vanligvis bare en og en halv time, så er jeg også i seng. Helt utslitt, med null energi igjen. I dag er som sagt min første dag. Jeg skal prøve 20% dvs en dag i uka. Satser på at det virker. Jeg trenger mer å ha litt mer overskudd både for min helse, barnet i magen sin skyld og for resten av familien. Så i dag skal jeg tømme tørketrommelen og rydde klær. Og så kanskje ha middagen klar til familien kommer hjem.
b77h Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 Det høres fornuftig ut å gjøre noe med arbeidssituasjonen din, ja! Ikke rart du er sliten med så mye jobbing + et barn å passe. Tenk på deg selv nå. Kanskje kan du først få 100% sykemelding i noen uker, og etterpå jobbe 50% og se hvordan det fungerer...
Beate128 Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Er i uke 22 og måtte ta ut sykemelding i to uker nå. Mye hodepine og lite søvn, fikk en knekk rett og slett. man er nok mye mer følsom enn ellers. Må få tilrettelagt på arbeidsplassen for å kunne fortsette igjen. Synes det var nedtur å sykemeldes, men man må tenke på seg selv i vår situasjon..ikke alltid like lett da men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå