Gå til innhold

Dere som har tatt 3D UL:

Anbefalte innlegg

Gjest lillemamsi
Skrevet

Fikk dere vite ca hvor stort barnet var ? Og event, hvor stort det vil være til termin ?

Er så redd for at dette barnet er for stort for meg, og skal antagelig ta MR av bekkenet nærmere termin.

Vil så gjerne vite om han virkelig ligger så mye over normalen som antatt.

Skal på 3d ul på fredag, og gleder meg til å se han igjen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tror de nevnte vekten på begge 3D-ultralydene. Jeg spurte ikke om estimert terminvekt, siden jeg uansett gikk til tilvekstkontroller på sykehuset.

Skrevet

Var der i uke 30+, og da sa han at han veide 1600 gram, og ville være 3.9 kg ved termin. Men har mange venner som har fått samme beskjed om 4 kg, med de endte opp med 3.5 kg ved termin. Man sier man skal ta høyde for pluss/minus 10% av det de tror

Skrevet

Jeg var på 3D da jeg var 28 fullgåtte uker. Fikk beskjed om jenta hadde -9% vekstavvik i forhold til gjennomsnittet. Ikke noe stort avvik m.a.o. De sa bare at så lenge symfysemålene lå innenfor normalen, så var det ingenting å bekymre seg for. Skal litt til å ligge akkurat på gjennomsnittet gjennom hele svangerskapet.

Du får nok vite vekstavvik på 3D om du ønsker det :) Lykke til!

Gjest lillemamsi
Skrevet

okej, takk for svar!

blir spennende :)

Det ble tippet at min datter (som nå er 4 år)skulle ligge på 2700g (tok UL på sykehuset når fødselen var i gang, for å se på mengden fostervann)

Men hun var altså 4kg.

Jeg er liten og spinkel og aner ikke hvordan jeg skal få ut en plugg på 5 kg f.eks..

Orker ikke tanken på KS, sugekopp, tang osv :-O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...