Gå til innhold

Er det greit å ta badstu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker å avslutte treningsøkta med litt badstu, men lurer på om det går greit for den lille i magen. Noen med peil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke 100% men har lest at man ikke bør ta badstue eller boblebad pga varmen.

Skrevet

jeg gjør det, men ikke veldig lenge og ikke med full varme/mye fuktig varme. Alt med måte vil jeg tro=)

Boblebad skal man helst ikke ta pga infeksjonsfare og hvis man har problemer med blodtrykksfall. Det samme gjelder jo badstue..hvis du blir svimmel bør du la vær.

Spør jordmor om du ikke får no konkret svar her=)

Skrevet

Det er ikke farlig med badstue nei, men det er ikke veldig behagelig når man er gravid. Jeg var ivrig badstuegjenger tidligere men nå klarer jeg maks 5 min, før kunne jeg sitte i evigheter..... Blir rett og slett ubehagelig. Det blir med badstue som med soling, du slutter jo når det ikke er behagelig lenger og da er det ikke noe fare for babyen.

Skrevet

Ser det er noen som mener det er okai. men jeg har lest at baby absolutt ikke skal bli for varm. Jeg vet ikke hvor grensen går, men ville nok ikke satt meg i noen badstue de mnd. med baby i magen.Selv bare ute i sola på sommeren skal man jo passe på å ikke bli for varm.. og ikke bade i FOR varmt vann i badekar.

Kan være jeg tar feil, men selv ville jeg holdt meg unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...