Gå til innhold

Dette nettsamfunnet er helt ute av kontroll!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bim, dib og de andre som ligger under samme ide og redaksjon har blitt veldig populære nettsider de siste årene. Mye her har blitt gjort riktig. Mange spennende forum, mye fin informasjon og enkelt og oversiktelig oppsett. Jeg er veldig glad i disse sidene og har vært bruker i flere år, siden mitt første barn. Opp gjennom årene har jeg sett mye stygt inne på disse sidene. Jeg har sendt mail til disse moderatorene når ting blir stygt her inne. Jeg har aldri fått svar og ikke alltid har disse stygge innleggene blitt fjernet heller. De stygge innleggene kan ofte stå og blomstre, særlig i helger og ferier. Dette har blitt en slik stor nettside nå at jeg syntes det er uansvarlig å la det flyte på denne måten, med nesten ikke noe kontrollering. Disse som sitter med dette ansvaret bør virkelig skjerpe seg litt og se ann andre nettsteder hvordan det går ann å få mer kontroll. Det burde satt i gang flere tiltak til å få stopper stygge innlegg, ulovlig reklame og farlig feilinformasjon. En av ideene som har blitt nevnt flere ganger inne på ris og ros er at man får en rapporteringsknapp under hvert innlegg, slik at det blir lettere å melde fra, uten at det er av interesse. Det er ganske provoserende og se all denne reklamen på disse sidene å tenke på at disse menneskene fraskriver seg masse ansvar og tydelig hover inn penger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vet du hva.Når folk begynner å godte seg over at noen mister tvillingene sine og slike kommentarer står lenge og kanskje aldri blir fjernet, skulle ikke vært mulig! Skremmende hvor dårlig oversikt moderator har.

Skrevet

Var en opphetet runde på dette i sommer, uten at det skjedde noe særlig desverre.

Men det er fullt mulig å melde siden inn for PFU(pressens faglige utvalg). Kanskje noen slike meldinger til PFU får Hjemmet Mortensens forlag til å ta moderatoransvaret på alvor.

Skrevet

Burde vere et enkelt grep å få en rapporteringsknapp inn her ja. Jeg er for!

Skrevet

På de fleste andre nettforum jeg har vært har man jo en knapp under innlegget hvor man kan rapportere det. Her inne snakker man om mange sensitive temaer og i tillegg hormonellekvinner, da må det følges nøye med..

Kanskje derfor jordmor siri sluttet eller?

Skrevet

Helt enig! Spesielt dette anonymforumet. Synes det blir ganske useriøst, når moderatorer ikke kan filtrere innlegg som er virkelig hetsende og ikke finnes konstruktiv overhodet.

Selvsagt kan man tenke at man ska overse hetsende innlegg og ikke bry seg med det. Er sikkert bare folk som skriver for moro og for å provosere med vilje, men er nok ikke så lett for noen som virkelig prøver å ta opp et alvorlig problem eller tema.

Og at de såkalte moderatorene ikke har svart på mail, er skikkelig dårlig og useriøst når man driver en slik side som dette.

Skrevet

oi...takk for tipset Reveenk. Har ikke tenkt på det jeg. Skal jammen i meg skrive en mail til dem.

hi

Skrevet

skulle vel ikke vært lov å være anonym.. og gjengangere som bare skriver tull burde blitt utestengt :)

Skrevet

Når Nina Monsen fikk en pris og ble beskyttet av loven om "ytringsfrihet" for å dikte opp kausale sammenhenger og hetse homofile, så tror jeg neppe noen av disse innleggene beveger seg ut over hva som er godkjent innenfor ytringsfrihetens grenser, og/ eller er av interesse for pressens faglige utvalg (dette er ingen avis eller et ukeblad- men nettopp et DISKUSJONSFORUM).

Skrevet

Har vurdert å sende en mail til en journalist og foreslå å lage en sak på det at debattforum for småbarnsforeldre får utvikle seg til et eldorado for hets og spredning av sladder og rykter.

Skrevet

Hysteriske dib damer med en rapporteringsknapp. Jippi, den kommer nok til å bli flittig brukt, på helt usakelig ting.

Men jeg er helt enig med deg, det er helt utrolig hvor guffne folk kan være her inne, det er skremmende hvor lite moral har og den mangelen på grenser de måtte ha i forhold til å såre, mobbe og tråkke på andre mennesker. Enkeltindivid i vanskelige situasjoner, hele grupper, kjente og ukjente. Det er urovekkende hvor utbredt det er med manko på respekt for andre.

Når det er sagt så er det vel også friheten her inne som gjør dette til et mere intressangt nettsted, enn hva en ser mange andre steder.

Skrevet

Fantastisk godt innlegg.

Står helt og holdent for hva du sier.

Kan gjerne bli med på underskriftkampanje eller lign også, rett og slett fordi moderatorer er helt BORTE.

Driver man et forum, så får man være og VISE seg seriøs også.

Mobbing av andre brukere og mobbing av kjendiser er ikke noe jeg står inne for.

At foreldre her inne gjør det, er for meg helt ufattelig.

Bare litt synd at du ikke står frem med ditt eget nick :o)

Skrevet

helt enig!

få inn en rapporteringsknapp!

og fungerende, tilstedeværende moderatorer!

Skrevet

Har vi ikke lov til å ha egene meninger her inne da?

dere som ikke er enig med en viss del der ute skal bestemme hva andre skal mene og skrive?

Vi bor i et fritt land, og hvis du ikke tåler at andre har andre meninger enn deg selv , da burde du finne et annet forum

Skrevet

Hvis du ikke kan innse at mobbing ikke HØRER til stede på hverken forum eller i virkeligheten - burde du bure deg selv inne.

Det er DET som er poenget. Her kan man bare ture frem og si hva man vil om man andre. DET er ikke greit!

Skrevet

Dersom det er snakk om konkrete navn så er jeg enig. Derimot så er overregulerte forum dritt kjedelig !!!!!!!!!!

Skrevet

så LA VÆRE å henge her da!ingen er intressert i klaginga di,bruk tiden din på noe annet!

Skrevet

Jeg er enig i at når du synes det er helt greit at noen har mistet barna sine, legger det ut her og det får stå urørt - da er det noe galt!

Når det går på sånne alvorlige, personlig rettete saker er jeg enig i at det er for lite kontroll, men ellers må jo folk få mene at FrPere er gale, at KS er supert/snylting osv.

Alle må få ha sin mening så lenge det ikke er hets rettet mot en navngitt person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...