Gå til innhold

støtter å slikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

bor for tiden hos mine foreldrer pga problemer i forholdet, men har tenkt å gå i parterapi å finne ut om det er håp for oss. det eg da lurer på er kva støtter eg kan få i mellom tiden? har bere barnetrygd å leve på i mnd. fekk inntrykk av at eg ikkje kan søke os før det er heilt slutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke enslig forsørger støtte før dere har vært på mekling og forholdet er avsluttet.

Skrevet

Er dere gift, så må dere separeres offisielt, og en av dere må ha ny adresse. Dere kan ikke stå på samme adresse i folkeregisteret.

Er dere samboere, så holder det med adresseendringen.

Og siden dere har planer/ønsker om å flytte sammen, og tidligere har bodd sammen slik at skillet er midlertidig slik planen deres er, så har du egentlig ikke rett på støtte i hele tatt som enslig forsørger hvertfall. For skal en ta loven bokstavelig, så skal en ikke engang være kjæreste med barnefar.

Og en ting til; du må ha vesentlig mer av omsorgen for barnet, for å i hele tatt ha rett til denne støtten om du er alene.

Men du kan søke om sosialhjelp til livsopphold. Vet jo ikke om du får, men dette er muligheten du har om du ikke har annen inntekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...