Gå til innhold

Fokus på noe annet enn vekt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt en forferdelig dag med 1 kontroll hos jordmor.. Har inntil nå gått hos lege. Er litt ut i 24 sv.uka nå.. Jordmor fokuserte veldig på vekt og hvor " unormal" stor magen min er blitt.. Følte hele tiden at jeg måtte forsvare meg.. Jeg trodde virkelig at jm visste at alle svangerskap er forskjellig, og at noen blir stor tidlig mens andre venter i spenning på gravidmagen sin.. Og at hun skal heller skal "trøste" og oppmuntre og ikke skremme og få den gravide til å føle seg skamfull..

 

Andre med dårlig erfaring og opplevelse..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

var på første jordmor kontroll i uke 24 og symfyse fundus målet var 3 cm større enn forventet. magen er stor den, men det er også det eneste. jordmora sa magen var flott. resten av meg har ikke vokst, gått opp 1 kilo til nå, så ble oppfordret til å spise oftere. til tross for stor mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme opplevelse med legen, bare at magen var 'for liten'. Følte også at jeg måtte forsvare den ved å si at jeg har lang overkropp, at mamma også var slik, at det var slik med forrige svangerskap også, osv... Sukk...

 

Men i ettertid har jeg bekymret meg veldig for om det er noe galt...

 

At ikke leger og jordmødre forstår konsekvensen av deres talemåte???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har ikke den erfaringen jeg, blir ikke veid hos jordmor engang men veier meg hjemme en dag i uka. Er i 22 uke nå og har gått opp 7 kilo. Ganske mye på en kropp som er overvektig fra før men jm har ikke sagt noe på det. Skal tilbake nå 2 okt så vi får se hva hun sier. Håper jeg ikke går opp så mye denne gangen som med første mann. Men er enig at leger og jm bør passe seg for hva de sier. For så lenge svangerskapet foreløper normalt og barnet vokser normalt så er det ingen fare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...