Ksenia & Anjem Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Lagde ett innlegg her i går, om hvor dårlig jeg synes det var at ungene mine måtte ha matpakken sin liggende på plassen i romtemperatur i timer før den ble spist. Jeg ringte styrer i går og fortalte hva jeg syns om det. I dag på plassen til alle barna hang et et brev om at vi ikke trengte å ha med matpakke lengre, fordi ungene skulle få mat i barnehagen hver dag pga at ikke var nok plass i kjøleskapet deres. Noen her mente at man måtte bare godta det, men jammen lønner det seg å si fra.
Gjest Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Bra:) Så ekkelt med mat som må ligge ute i romtemp! Men når jeg tenker meg om blir det egentlig akkurat som på skolen. Der oppbevarer de jo matpakkene i sekken. Eller?
Ksenia & Anjem Skrevet 15. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2009 Ja, jeg hørt det her inne..hehe men nå har ikke ungene begynt på skolen enda..fortsatt ett år igjen..hihi jeg får ta den kampen da =)
Gjest Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 Sikkert derfor jeg alltid har hatet matpakke. Tørt brød med svett ost:(
Happilyeverafter<3 Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 Jeg hater også matpakker fortsatt. Klarer ikke tanken på å ta med meg matpakke på jobb! Det finnes sikkert mange gode løsninger på det, men alt jeg tenker på et tørt brød med svett brunost eller trønderfår...ushj:(
Ksenia & Anjem Skrevet 15. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. september 2009 ja nettopp..var endel uenig med meg i går skjønner du..til og med en som skrev at jeg måtte skjerpe meg.
Mamma´n til lillemor Skrevet 15. september 2009 #7 Skrevet 15. september 2009 Godt jobba. I utg pkt synes jeg ikke det er noe stort problem. Men det er jo så viktig at de små får gode matvaner. Og kan det hjelpe med litt frisk og fristende mat så er det supert. Varm matpakke kan de da venne seg til på skolen, ingen vits i å tenke at man da må begynne med dette i barnehagen.
MintCondition Skrevet 15. september 2009 #8 Skrevet 15. september 2009 Så bra, syns bare det skulle mangle at de får ha matpakkene i kjøleskap. Uavhengig av om de MÅ ha matpakkene i sekken sin på skolen eller ei
Gjest Skrevet 15. september 2009 #9 Skrevet 15. september 2009 Helt enig! Jobber i barnehage selv, og vi hadde det på helt lik måte. Jeg syntes ikke noe om å servere de små nurkene varm størknet leverpostei *fysj* hjelper ikke akkurat å pynte med agurk som blir varm og vassen... Desverre er det ikke alle voksne som ser på barn på samme måte, de skal liksom spise det vi serverer og gjør det vi sier. Skal man skape matglede må man servere god og innbydende mat! Vi har heldigvis også fått lunsj i barnehagen nå!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. september 2009 #10 Skrevet 15. september 2009 Så bra! Uff, jeg husker alle de årene på skolen - matpakken som var i sekken frem til lunsj. Jeg spiste 2-3biter så gikk jeg og kasta den. Det var flott å komme på ungdomsskolen - da kunne man kjøpe baguetter eller pizza (ikke sunt, men godt med mat...!). Sånn sett er det jo ikke "ille", men det er ikke mat mat gleder seg til å spise..! Flott at du sa fra =)
Gidder ikke! Skrevet 15. september 2009 #11 Skrevet 15. september 2009 Et lite tips; Kjøp en bitteliten kjølebag som rommer 1-3 liter, spesielt til skolebarn som ikke kan legge matpakka i noe kjøleskap. Jeg spiser IKKE matpakke om det går lenger enn to timer MAX til jeg skal spise den og med tanke på bakterievekst, vil jeg ikke at ungen min skal måtte spise det heller. Man blir som oftest ikke sjuk, men det er skikkelig ekkelt allikevel...
J, J og meg:) Skrevet 15. september 2009 #12 Skrevet 15. september 2009 Så bra! Leste ikke innlegget ditt i går, men hadde innlegg om samme tema her i vinter. Snakket med styrer i bhg om at jeg syns det var dårlig. etter to - tre uker hadde de ryddet plass så mateskene fikk ligge i kjøleskap. Så enig med deg, et lønner seg å si ifra
Himmel og hav Skrevet 15. september 2009 #13 Skrevet 15. september 2009 Det var jeg som syntes du skulle skjerpe deg, men det gjaldt måten du insinuerte at barnehagepersonalet ikke hverken hadde vett til å forstå eller at de snakket sant. Når man sier " det er visstnok ikke plass i kjøleskapet..." og at personalet burde mates med svett gulost så de skal forstå problemet, så levner det ikke særlig tvil om hva du synes om dem, skjønner du. Men så greit alt ordnet seg, og lykke til med kampen med skolen neste år.
Trolleliten Skrevet 15. september 2009 #14 Skrevet 15. september 2009 TIPS TIL LITT FERSKERE SKOLEMAT =) Hvis man skjærer opp brødet på forhånd kan man legge det i fryseren. Da tar man bare opp de brødskivene man skal ha om morningen, frosne. Smører på pålegg og pynter med det man ønsker. Når barnet skal spise (rundt 11-12) er brødet tint, men ikke ekkelt og klissete.=) Fungerer veldig fint her.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 15. september 2009 #15 Skrevet 15. september 2009 Har ikke tenkt at det er et problem en gang.. Hva med skolen da? Der har de ikke kjøleskap i hvert klasserom og der får de ikke mat hver dag.. Slik har det vært i alle år og slik kommer det nok til å fortsette i mange år fremover..
Ulme Skrevet 15. september 2009 #16 Skrevet 15. september 2009 Beklager om jeg skuffer deg Mamma27, men jeg tviler på at det er din ære at barnehagen innfører servert lunsj. Sånne endringer krever behandling i SU eller barnehagens styre med tanke på blant annet finansiering og gjennomføring. Så at du ringte i går var neppe det som utløste endringen...... Jeg er forøvring enig i at matpakker/bokser skal oppbevares kaldt før servering. Heldigvis slipper jeg å tenke på det da minsten vår får alle måltider servert i bhg mot at foreldrene betaler for det. Godt å slippe å ha med mat.
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 15. september 2009 #17 Skrevet 15. september 2009 Kjempegodt forslag, Trolleliten:) Elles skjønar eg at eg er ein særing, som likar matpakke.. bruker å ete matpakke på jobben sjølv, nokre gonger jobber eg så lange dagar at eg må ete både to og tre matpakker (i tillegg til frukt og gulerøter som eg tek med heimafrå). Et ofte seige knekkebrød med svett ost, og synes det er kjempegodt..! Heilt sant! Men for alle meir "normale" folk, som ikkje er som meg, høyrest det med frosne brødskiver ut som ein kjempefin måte å halde maten kald og fersk på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå