Kokkeli nyter våren:) Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Hørte akkurat på radioen at amerikanske forskere hadde funnet ut av vi kunne få en lungesykdom av alle bakteriene som samlet seg i dusje-hodene. Særlig dusje hoder i plast samlet til seg bakterier. Hvordan rengjører dere dusjehoder? Jeg har to i min dusj, ett som henger fast oppe og en som er løs med slange.. Hvordan rengjøre disse best mulig??
Gjest Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Tror det varierer litt fra type til type. Hos oss (vi har dusjhode festet i slange, helt spesifikt dette: http://www.jula.se/EsaImages/item/master/434104_d.jpg) kan "fremste del" av dusjhodet (det svarte) skrues av og gummien som fysisk danner hullene, de "prikkene som stikker ut" som yngste her sier, tas ut). Og så er det bare å legge alt i tynt klorinvann noen minutter. Det gjøres hver helg. Og skal vi gjøre skikkelig grundig arbeid (med 4-5 ukers mellomrom) får slange og bakerste del av dusjhodet også et slikt bad. På dusjholdet vi hadde i dusjen på gjestetoalettet før vi pusset opp (hadde bad på hovedbadet, med separate kraner og UTEN dusj) var fremre del festet med skrue i midten, og her var det heller ikke noe gummi som dannet hullene, men en finperforert "fremre del". Det amerikanske forskere nå har "funnet ut" (antagelig fått visshet om) er noe som har vært antatt lenge av mange leger.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 15. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2009 Ja vi har jo hørt om det lenge at det dannes bakterier der som kan gjøre oss syke. Jeg kan ikke huske at jeg har hørt at det går spesielt på lungene. Jeg har faktisk noen gang bare satt hele dusjehode oppi ei bøtte med klor vann. Har ikke kommet på og skru det av. Det må jeg sjekke om går hos oss. Det øverste som henger fast, kan iallefall tas av ett stykke på det. Så kan kanskje hele det legges i ei bøtte med klorvann??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå