Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Er det mulig å få laget en bankkonto til sitt fadderbarn? En bankkonto som er såpass at INGEN har lov til å ta ut penger fra kontoen i så så mange år? Skal nemlig være fadder om ikke så lenge, og foreldrene til ungen har ikke så veldi god økonomi.. (Så snart de har råd til en ting, så kjøper de seg det) De har fortalt at de kommer til å "låne" penger av ungen sin til å f.eks betale for dåpen og eventuelt andre ting de trenger.. Jeg ønsker liksom ikke å gi ei dåpsgave, som ungen kanskje aldri kommer til å få ha helt for seg selv.. Noen gode råd??
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Hva med å kjøpe en ting de ønsker seg da..
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #3 Skrevet 15. september 2009 Vet ikke om du kan åpne en konto i barnets navn, men av min fadder fikk jeg overført 15000 kr til min egen konto til komfirmasjonen.. dette hadde hun satt av for seg selv hvert år.. mine foreldre var rusmisbrukere så hun gjorde nok dette vel vitende om at pengene nok hadde vært borte hvis hun hadde puttet den på en konto i mitt navn, foresatte har tilgang til den uansett etter hva jeg har forstått.. Syntes dette var en kjempefin løsning, jeg fikk gaven min når jeg var gammel nok til å disponere den selv, og alle årene oppigjennom fikk jeg bare beskjed om at jeg kom til å fa en stor overraskelse når jeg ble komfirmert istedenfor dåps og bursdagsgave
♥Nemi♥ Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 Jeg ville satt kontoen i ditt navn da:)
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 HI her.. Kan jo ikke kjøpe gave som foreldrene ønsker seg.. Det blir jo veldi feil! Har vurdert div typiske dåpsgaver, men det ser ut til at de kommer til å få det av andre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå