_ThEoMaMmA_ Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 jeg har termin 2.oktober...har allerede begynt å kjenne etter symptomer på fødsel...jeg håååper så inderlig at det skal skje noe snart så jeg får hilse på gullet:)hver gang jeg kjenner noen vondter jeg ikke har kjent før lurer jeg på om det kan være tegn på fødsel og blir både livredd og glad på samme tid...heh...jeg gruer meg litt til fødsel,men gleder meg så veldig til å få holde gutten vår i armene:))
MillyMy Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Termin 12 Oktober hær Har å symtomer på at ting skjer. Hadde blødning på søndag til igår. Var på sykehuse igår. Ble sotte på sånn maskin som måle rier å sånt. Hadde svake rier. Ungen var vist godt festa langt nede i bekkne. Å blødningan var bare ett godt tegn på at noe er igang (: Både jordmor å gynokologen var overbevist på at fødseln er sånn smått igang ;O Håper nu bare den lille kan holde seg til uke 37 eller lengere !!! Er 36+4 idag
_ThEoMaMmA_ Skrevet 15. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2009 åå, så heldig du er:) har du ikke vondt no sted??heh...jeg har skikkelig menssmerter om natta...kynnere innimellom, men alt bare på natta...stikninger i...ja du vet...hehhe...og nedpress...ikke bekkenplager lenger plutselig da..¨å det er deilig det!!!:)mindre halsbrann og lettere å puste er det å....
MillyMy Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 Har mens smerter bak i ryggen. Sammen trekkninger nederst ved magen, men de kommer å går Så har jeg messe nedpress å stikkinger som du sir . Langt på vei du ?
Nov79 Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 Hei, Jeg har termin på lørdag og begynner å bli fryktelig utålmodig:) Men her skjer lite som tegner på at fødsel er nært forestående... Er veldig spennende dager. Skjønner hva du mener om å kjenne på alt av vondter hehe. Er like spennede om natten når jeg skal på do, om kanskje vannet går eller når jeg våkner av kynnere, om dette er begynnelsen på rier. Men har bare blitt skuffet fram til nå...! Men trøster meg med at han kommer om ikke så altfor lenge:)
hoppetussa81 Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 Har termin 3.oktober jeg. Gleder meg veldig til å få treffe det lille nurket, men er også veldig spent. Aner jo ikke hva jeg går til. Kjenner nok etter litt ekstra jeg også. Har hatt kynnere siden uke 20 eller noe rundt der, men kjenner at de er sterkere nå. Har også fått beskjed om at hodet ligger dypt ned i bekkenet, og kjenner stadig at det er mer bevegelser helt der nede også. Føler at det er en som sakte men sikkert jobber seg nedover Men akkurat nå har jeg blitt forkjølet, så mini kan god få vente en uke til slik at den har gått ordentlig over...
septbaby09 Skrevet 15. september 2009 #7 Skrevet 15. september 2009 Nov79, da har vi samme termin 19?! Kjenner etter hele tida jeg også, men neida, ingen tegn, ikke noe slimpropp, blod eller noe, bare mensmurring innimellom:( Begynner å bekymre meg for å og 2 uker over , orker ikke tanken på det..
_ThEoMaMmA_ Skrevet 15. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. september 2009 millymy : jeg er 38+0 uker i morra...termin 2.oktober...tror jeg skrev det i første innlegg:)) nei, man aner virkelig ikke hva man går til...man hører jo så mye forskjellig om fødsler da så man må jo bare ta det som det kommer:) jeg bare håper jeg slipper å gå så lenge at jeg må bli satt i gang....jeg får prøve litt kjærringråd fremover for å få i gang ting...selv om det sikkert ikke hjelper da men:)heh
Marsmammaen:) Skrevet 15. september 2009 #9 Skrevet 15. september 2009 Jeg har termin I DAG =)=)=) Var nettopp på kontroll hos Jordmor og hun mente at ting var helt klart igang. Om jeg får i natt eller om en uke kunne hun ikke si, men hun var ganske sikker på at han er ute før denne uka er over. Spennende=)
_ThEoMaMmA_ Skrevet 15. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 15. september 2009 ååå, du er HELDIG!!! har du noen symptomer da??
lillejenta2 Skrevet 15. september 2009 #11 Skrevet 15. september 2009 Termin 5. oktober og ingenting tyder på at han vil ut ennå. Er innstilt på å gå to uker over termin, så får alt annet bli en positiv overraskelse. Kjenner så mange som har blitt superfrustrerte av å gå over termin, så jeg vil være føre var på akkurat det punktet. Men håper jo selvfølgelig som de fleste andre at han kommer noen dager før heller enn noen dager etter.. er i hvert fall klar for å få han ut nå, selv om det blir ganske skummelt det også!!
Marsmammaen:) Skrevet 15. september 2009 #12 Skrevet 15. september 2009 Her er det fullt av symptomer Masse kynnere med mensverk i, skikkeli vonde... Øm og hard mage. Har også begynt å få litt vondt i korsryggen=) HURRA! Desto vondere desto bedre nå!!! Men jeg skal vel ikke glede meg for mye... Kan jo fort gå på dette viset i en uke...
gravidmednummer2 Skrevet 15. september 2009 #13 Skrevet 15. september 2009 Har termin 1.10, og er SUPERKLAR nå!! Går bare og venter og venter. Vet at det er tåpelig, for det gjør jo bare ventingen lenger. Hver gang jeg er opp og tisser på natta så sitter jeg alltid litt ekstra og håper det bare skal renne videre. Men neida, kommer nok til å ta sin tid!! Jeg tar gjerne imot alle tips for å få ting i gang. Tar bringebærkapsler, men det hjelper jo ikke hvis ikke kroppen er klar selv. Så er vel bare å vente:)
Tigerpote Skrevet 15. september 2009 #14 Skrevet 15. september 2009 Førstegangs med termin 11.10.09 jeg:) Men merker heldigvis ingenting ennå, det er for tidlig.
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 15. september 2009 #15 Skrevet 15. september 2009 Også førstegangs, og har termin 17. oktober. For meg er dette snart! Hehe...
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 15. september 2009 #16 Skrevet 15. september 2009 Er førstegangs og har termin 10.oktober. Det er jo enda en stund igjen, men må innrømme at jeg går og kjenner etter "vondter" eller ubehag. Synes jeg har hatt alt for lite av dette. De siste par dagene har jeg av og til kjent svak svak mensmurring, men that's it. Så trodde jeg at en liten del av slimproppen hadde gått i går (blank geleklump, liten bit), men jordmor mente at det bare var utflod, for slimproppen er visst brun eller farget ifølge henne. Så jeg vet ikke hva jeg skal tro.... Hodet er heller ikke festet i bekkenet. Jeg er ikke helt klar for fødsel ennå, men jeg er klar for å begynne å kjenne noe som tyder på at det skjer noe der nede, selv om det er en liten stund igjen til termin. Vil gjerne slippe å gå langt over termin, selv om jeg skal bestrebe meg etter å være forberedt på det. Gi meg litt kynnere da!!
Marsmammaen:) Skrevet 15. september 2009 #17 Skrevet 15. september 2009 Vestlandsfanden... TA I MOT! Du kan få en hel haug me kynnere hos meg - har faktisk nok til alle her inne =) Her var ikke hodet festet på kontroll to uker før termin (som er i I DAG), fikk ikke vite at d var festet før i dag... Har heller ikke hatt noen vondter (forutenom kynnere - som jeg har hatt flust av siden uke 17) før jeg våknet i mårrest med massevis av mensverk og kynnere samtidig - og sånn har dagen gått. Jordmor mente som sagt at noe er på gang. Så nå skal jeg bake kake!!! =)
Gjest Skrevet 15. september 2009 #18 Skrevet 15. september 2009 jepp. jeg har termin 28. sept. men nå har det vist seg at jeg kanskje har svangerskapsforgiftning.. så det kan hende de setter det i gang før den tid.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 15. september 2009 #19 Skrevet 15. september 2009 Jeg prøver å ta imot, men kjenner lite fortsatt (Man vil ha det man ikke kan få )
alvesnuppa <3 Skrevet 15. september 2009 #20 Skrevet 15. september 2009 Jeg har termin på mandag, altså den 21. sept ! Måtte le litt når jeg leser om alle som håper vannet skal gå hver gang man er oppe om natta for å tisse, eller når man vånker av vonde kynnere, og HÅPER at nå, NÅ skjer det Kjenner meg sååå igjenn ! Lilletuppa mi har ikke festet hode sitt enda (på kontrollen på fredag), og jordmor sa hun lå godt oppe i magen enda. Blir litt forvirret når legen sa allerede for over 3 uker siden at hodet var så og si festet... Pluss at jeg føler jeg får pustet mye bedre nå, enn det jeg gjorde tidligere, og halsbrannen har gitt seg. Hatt massevis av kynnere siden uke 17, og har de siste 3 ukene hatt en del murringer i mage og rygg, men tror selv at jeg ikke kommer til å gå inn i fødsel med det første. Heldigvis skal jeg føde på st.olavs, hvor man får tilbudet om å bli satt igang 1 uke etter termindato, så MAX 2 uker igjenn !
Emma27 Skrevet 15. september 2009 #21 Skrevet 15. september 2009 Jeg har termin 30.sept og tar hjertelig imot prinsessa hvis hun vil komme allerede nå. Er forberedt på å gå over termin, så får det bli en positiv overaskelse om hun kommer før det. Tror det gjør ventetiden min lettere. Var hos jordmor i dag og hun sa at hodet var så godt som festet(noe det også var for to uker siden). Ellers merker jeg mer og mer kynnere, men ikke vonde. Mer menssmerter og økt utflod. Gode tegn på at jeg er i slutten av sv.skapet =)
Linnea&Meg+LilleSpire Skrevet 15. september 2009 #22 Skrevet 15. september 2009 har termin om 15 dager nå! 1. oktober... håper hun kommer till før.... er så spent på hvordan hun blir å se ut... er kjempe spent på lille gulle mitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå