Gå til innhold

hva gjør jeg med navn??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter barn med en pakistaner, brødrene hans vet at jeg er gravid, og moren hans.. (ikke faren enda)Ikke så mye støtte og få der men litt. Min familie (nordmenn) støtter meg 100% i dette her, noe jeg er evig takknemlig for.

 

et problem.. Han er muslim,og jeg har konvertert til islam, for 4 år siden. jeg går ikke i burka,sjal osv. utadd ser jeg ikke muslim ut. jeg følger bare visse regler.

 

Min familie vet at jeg konverterte til islam,men som sagt så kan de ikke se/merke det på meg.. (utenat når vi skal spise,og jeg ikke spiser gris)

 

Problemet er Navn.. Sønnen vår skal ha et muslimsk navn, og det må ikke være vanskelig,med tanke på min familie,og må ikke være for Norsk/ungdommelig pga. hans familie. har noen forslag?

 

Min samboer fortalte min mor at kanskje hassan er et bra navn, da ble hun rar. vet det er vi som bestemmer det, men min samboer er helt klar for og kalle han: yassin,vahib, hassan,ismail,itcham osv. men det går rett og slett ikke, fordi jeg er norsk.. (pluss ser ikke for meg min bestemor rope etter itcham som hun ikke kan uttale en gang)

 

noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har litt samme utfordring som deg, vanskelig å gjøre alle fornøyde.... vi leitet og leitet til vi fant et tradisjonelt navn fra hans hjemland men som også er enkelt og fint å uttale på norsk:) Kanskje du kan få til noe sånt du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også Ismail er fint, og også Noah. Trøst deg med at vi er flere i samme situasjon, mitt barn blir halvt tyrkisk..men her blir det norsk fornavn og tyrkisk mellomnavn med den grunnen at barnet jo skal vokse opp i Norge og det dermed blir mest logisk. I mitt hode iallefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...