Gå til innhold

dritt fluer..

glad i mange barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

har bare noen ananer liggende på kjøkkenet og minutter etterpå fylles kjøkkenet med sånne bitte-små fluer...grrrrrr...så irriterendes..er det noe forslag på å bli kvitt de eller må jeg bare kjøpe insektsspray og gasse kjøkkenet..............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener bananer...nokke galt med tastaturene.....

Skrevet

ÅÅhh!! her også, men de forsvinner ikke selv om vi har fjerna bananene for lenge siden, så lurer på de har rukket å lagt egg i blomstene. Det er helt forferdelig kvalmt, men aner ikke hva man må gjøre! Så jeg er også ute etter råd og tips om dette! Blir gal av de ekle småfluene!!!!!!

Skrevet

ja de er skikkelig irriterende!!! ta vekk alt av mat som står fremme og vask godt (de liker flekker også... sukk). sett fram ett par små skåler med rein sukkersaft og eddik (mest saft, en skvett edikk). de liker den sur søte lukta og detter oppi og dør...

Skrevet

Jeg laget en ganske effektiv felle for dem for noen uker siden.... Skjær en grapesoda-1/2litersflaske over i to ved rillene,- så snur du toppen med flaskehalsen ned ( som en krabbeteine på en måte)... Så fyller du litt lake fra sylteagurk (dette eeeelsket mine fluer ihvertfall. Passelig surt og spennende) oppi flasken,slik at tuten fortsatt går klar,- og tilslutt la jeg plastfolie som jeg hadde hullet til litt først over. Resultat,- fluer kryper nedi,kommer seg ikke opp, drukner i laken.... Funket fenomenalt hos oss ihvertfall.

Lykke til. De er noe herk!

Skrevet

Eddik og zalo er et tips jeg har lest mange ganger her inne, syns det fungerer greit nok. Det beste tipset jeg har prøvd ut er å la et glass rødvin stå noen dager, så krabber alle nedi der etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...