MegogTrollet Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Hvor ofte har dere ringt lege,jordmor eller føden fordi dere har trodd noe var galt eller lignende? Tør ikke ringe for noe jeg...
AngryBird Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Har aldri ringt enda. Overrasker megselv ved å være så rolig, om noe er rart ser jeg det an litt, leser litt her osv. Skjer så mye rart i kroppen min nå at jeg orker ikke bekjymre meg..
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 15. september 2009 #3 Skrevet 15. september 2009 Jeg har ringt to ganger pga lite liv i magen og fått inn å sjekket....men har gått i tre-fire dager og kjent etter før jeg har ringt begge gangene...
lillebie på`n igjen Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 jeg har ringt 2 ganger, første gang i uke 23 (har kjent liv daglig siden uke 15/16) men da fikk jeg ikke komme inn da jeg var "så kort på vei" . Hadde influensa og var kjempesyk og var redd det var noe galt. de ville ikke ta meg inn Så ringte jeg 2 uker etterpå - da hadde jeg fått svar på svineinfluensaprøven som var positiv - og jeg kjente lite liv- da fikk jeg komme fort inn til en UL - heldigvis var alt normalt ) jeg føler ikke de er så veldig imøtekommende på føden på Ahus.... Kviet meg for å ringe begge gangene .... men det skal jo ikke være slik! vi kjenner babyene våre best- og bedre å sjekke opp ting enn å gå å være bekymret! Jordmor sa til meg i dag at kjenner jeg ikke liv på 4 timer- skal jeg drikke noe kaldt/søtt og dytte - kjenner jeg ikke noe da skal jeg ringe føden (er i uke 29 nå)
Tigerpote Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 Jeg måtte naturligvis ha ekstra timer og ul da jeg hadde smerter og blødninger, foruten det har jeg ringt pga: *Magesmerter *Usikker/uenig med fastlegen i fht å ta Tamiflu *Kjent mindre liv enn normalt en hel uke Men alt gikk fint:)
Sistah*G07*J09* Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 1.svangerskap: ringte inn 1 gang (uke28) pga blødning. Fikk sjekk og ble innlagt over natten, men heldigvis var alt bare fint 2.svangerskap: ringt til legen ett par ganger, men det har vært for å få ordnet med sykemelding å sånt. eller ringte jordmor til sykehuset for meg da jeg var på kontroll hos henne. Dette pga svangerskapskløe. Var inne til sjekk da også, men alt helt normalt. Den siste uka har jeg tenkt på å ringe flere ganger pga lite liv. men siden jeg har kjent noe sparking, så har jeg latt vær. Skal uansett til jordmor på torsdagen men føler også at det er en liten barriere der, å føler liksom at mine plager er bare filleting iforhold til andre som kanskje trenger hjelp mer enn meg. litt synd at man skal føle sånn, men men
det er berre mordi Skrevet 15. september 2009 #7 Skrevet 15. september 2009 Har ringt / fått sjekka 3 ganger pga lite liv. Siste gangen var forrige uke - nå får jeg heldigvis oppfølging etter en og to uker fordi barnet er litt lite - så de vil følge litt ekstra med. (men ellers har barnet det visstnok toppers). Grusom følelse å gå rundt å lure på om alt er i orden. Gleder meg til å bli ferdig med svangerskapet. Er 35+3 nå.
septbaby09 Skrevet 15. september 2009 #8 Skrevet 15. september 2009 Ikke ringt noen. Har hatt noen bekymringer innimellom, men sett det litt an, og som andre nevner lest litt her inne.
Gjest eelis+guttespire *høygravid* Skrevet 15. september 2009 #9 Skrevet 15. september 2009 Jeg har vel ringt fire ganger, vært innlagt en gang i fire dager (premature rier), og vært inne på sjekk to ganger i ettertid. Første gang ringte jeg fordi jeg hadde veldig sterke kynnere (uke 20), og da ba de meg om å ta en dusj og slappe av på sofaen en stund for å se det an, og da roet det seg. Andre gang hadde jeg en liten blødning. Fikk komme inn for en sjekk, og ble innlagt. Så ringte jeg en gang etter det fordi jeg bare var bekymret, uten noen spesiell grunn. Fikk da både innvendig og utvendig ultralyd, og en CTG-skanning-greie. Da følte jeg meg veldig godt tatt vare på :-) Den siste gangen ringte jeg fordi legen min trodde jeg hadde fått svangerskapsforgiftning. Heldigvis er alt bra med babyen, og jeg har ikke sv.forgiftning, hehe... Jeg har veldig lav terskel for å ringe, så jeg ser for meg at jeg kommer til å ringe dem fem-seks ganger til på disse fem ukene jeg har igjen, haha! Heldigvis er folkene på UNN veldig forståelsesfulle og menneskelige, så det er aldri noe problem, sånn egentlig :-)
Gjest Skrevet 16. september 2009 #10 Skrevet 16. september 2009 Jeg ringer føden de gangene jeg lurer på noe. Ingen vits å være urolig dersom man kan få hjelp av fagfolk. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå