Gå til innhold

Hvordan vaske en overmadrass som har blitt pissa ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert veldig teit spørsmål,men jeg aner ikke hvordan eller med hva jeg skal vaske den. Emma har hatt ett uhell i natt og ikke sagt noe,så jeg oppdaga det nå . Dyna er i vaskemaskinen,så den er jo grei,men den der overmadrassen da....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet du, jeg fikk et tips her igår faktisk, om å helle på bakepulver på flekken. det trekker til seg fuktigheten, og en kan støvsuge opp restene av pulveret etterpå, så er det tørt på madrassen :)

Skrevet

Er det ikke vaskelappe på den.

Den yngste vår har i senga kan vaskes på 60 grader og brukte da Neutral vaskemiddel som vi ellers bruker. Bruker ikke skyllemiddel. Jeg syns det er viktig å unngå parfyme og skyllemiddler spessielt på ting som man sover i og bruker ofte.

Skrevet

Nei ingen vaskelapp . Vet ikke om jeg får den inn i maskinen engang,den er litt stor. Jeg tenkte å gjerne ta den ut i hagen og spyle den med slangen jeg hehe :P

Da skal jeg iallefall prøve bakepulver :) Takk :)

Skrevet

Det tipset med bakepulver var genialt! Det må jeg huske til neste gang=) litt vanskelig få overmadrassen på 180x200 i vaskemaskinen;-P

Skrevet

Kan ikke overmadrassen vaskes? Er ikke det poenget med en overmadrass å ha en madrass som kan vaskes? De fleste kan enten puttes ikke vaskemaskinen som de er eller de har et trekk som kan vaskes med en tynn skumgummimadrass inni. Har den trekk og skumgummifyll ville jeg puttet trekket i vaskemaskinen og skyllt madrassen i dusjen godt og evt brukt litt såpe der hvor selve flekken er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...