Gå til innhold

Når slutter dere å kjøre bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker i forhold til termin... og at fødsel skal sette i gang. Ikke så moro hvis det feks skjer på motorveien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjørte bil helt til siste dagen jeg... og kommer nok til å kjøre til butikken på termindagen hvis ingenting er startet selvfølgelig...

Skrevet

Kommer aldri til å slutte å kjøre bil, tror neppe det starter så brått at jeg ikke får tid til å bremse å kjøre til siden liksom:)

Skrevet

Hadde egentlig ikke tenkt over dette med bilkjøring selv, men så kommenterte et par venninner det - de hadde begynt rett på så smertefulle rier at de mente det ville vært kritisk å kjøre en bil da. I tillegg var jeg innom biltilsynet i går (i forbindelse med noe annet), og da sa damen bak skranken: Ja, nå skal du vel snart slutte å kjøre for en stund.. Jeg har 20 dager igjen nå, så det er vel kanskje ikke så aktuelt med det aller første, men interessant å høre deres tanker om dette:)

Skrevet

jeg er 5 dager over og jeg kjører fortsatt bil, ser ikke noe problem med det igrunn:)

Skrevet

Jeg kjørte bil helt frem til termin jeg. Det startet ikke så brått at jeg ikke hadde klart å kjøre til sides.

Men det blir jo automatisk mindre bilkjøring de siste ukene sidan man ikke skal på jobb. Dessuten orker man gjerne ikke å farte så mye ;)

Skrevet

Eg er avhengig av bil her eg bur, kjører ikkje på noko motorveg akurat så det er relativt ufarleg om eg skulle måtte stoppe. Men når mannen er med er det alltid han som kjører, då kan jo eg sitte litt meir komfortabelt og ;O) Har 7 dagar att til termin:O)

Skrevet

kjørte bil den dagen gutte min kom til verden.. var på shoping med rier pluss eg kjørte bilen heim sjøll.. reiste inn på sjukehuse en halvtime etter eg kom heim. å hadde 2,5 timers fødsel der inne..

Skrevet

Kommer te å kjøre så lenge det føles greit. Ho dytter og sparker ofte når jeg kjører så er vant te forstyrrelser;)

Skrevet

Jeg er på butikken og henter barna i barnehagen nesten hver dag, så det kommer jeg til å gjøre til fødselen starter.

Har aldri tenkt på det i grunn, regner med jeg får tid til å komme meg hjem evt. stoppe hvis det skulle starte i bilen.

Skrevet

Dette var en problemstilling jeg ikke har tenkt på. Jeg kommer til å kjøre helt frem til baby kommer. Har ikke noe tro på at jeg setter i gang så voldsomt at jeg ikke kan kjøre.

Skrevet

Hmmm... Må ærlig innrømme at jeg ikke har tenkt tanken på at jeg ikke må kjøre bil nå når terminen nærmer seg, som er om 6 dager. Tror nok jeg fortsatt kommer til å kjøre frem til fødselen starter, så får jeg bare krysse fingrene for at det skal gå greit. Hadde blitt helt tullerusk om jeg bare hadde vært hjemme. Kjører ikke så langt i slengen uansett, så det skal nok gå fint.

Skrevet

Jeg slutter å kjøre så fort jeg kjenner riene kommer. Tror nok jeg skal klare å sette på nødblinken, trykke på bremsepedalene og kjøre til siden om jeg tilfeldigvis skulle få veldig vondt mens jeg kjører :)

Skrevet

Har bekkenløsning jeg, MÅ ha bil for å komme meg til og fra ;-)

Ei venninne av meg kjørte selv til sykehuset med rier for å føde, gubben ble nesten hysterisk og hun stolte ikke på at han klarte å kjøre selv ;-)

Turen gikk forresten fint! :-D

Skrevet

Holder på å ta lappen, inshallah!

Så om alt går som det skal, helsemessig og kjøreferdighetsmessig, tar jeg lappen noen uker før termin. Etter det skal jeg nok ta det med ro en stund.

Skrevet

Jeg kjører så lenge jeg ikke har vondt og orker :-)

Som regel så begynner ikke de værste riene med en gang, og de er jo heller ikke konstante så tror nok det skal gå bra om det starter i bilen også :-)

Skrevet

Sniker litt inne fra 2 tri (elsker fødselshistoriene her, hi hi)

Jeg ser for meg at jeg slutter å kjøre når jeg ikke klarer å nå fram til pedalene uten å krønsje magen i rattet... Jeg har så korte bein!

Ser også for meg at det kan bli litt trøbbel meg den spaken som justerer setet, den er nemlig foran på setet nede ved gulvet!

Og mannen er 1,90 så vi MÅ justere hver gang vi bytter sjåfør på bilen, he he.

Ellers så ser jeg ikke for meg at jeg skulle bli overrasket av så heftige rier at jeg ikke klarer å svinge av på nærmeste luke og sette på nødblink... Det er vel sjelden det starter slik?

Skrevet

Slutter ikke å kjøre bil. Da jeg fødte sist gang, begynte riene (helt svake) om morgenen kl 8, og jeg var ute og gjorde ærender med bilen frem til kl 12.

Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på.. Men nå ligger jenta mi så langt bak at det ikke vises så veldig mye, så plassmangelen trenger jeg ihvertfall ikke tenke på denne gangen.

Og uansett så tror jeg ikke det starter så plutselig at det vil være farlig å kjøre. Uansett så er det bare den korte veien til barnehagen på ca 3 km, og den veien er ikke så veldig traffikert heller, så om noe skulle sette i gang, så er det ingen problem å stoppe opp.

Så lenge mannen er med på kjøreturen så har han begynt å overta kjøringen likevel, så bare han er hjemme fra jobb så kjører han. Og hvis jeg føler meg litt rar en dag og jeg er alene hjemme med gutten, så er det jo bare til å ordne noen andre til å kjøre til og fra barnehagen. Og ringe mannen og si at han har bare med å komme seg hjem med en gang ;-)

Skrevet

Har ingen som helst tanke om å slutte å kjøre bil pga fødsel. Skal nok klare en ri eller ti på motorveien om det skulle bli nødvendig. Setter fødselen inn for alvor, er det jo bare å kjøre til siden og ringe ambulansen.

Tar i det store og hele svært få spesialhensyn med tanke på den forestående fødsel.

Skrevet

det var et snodiig spørsmål....

har ingen planer om å slutte å kjøre bil

Skrevet

Jeg er en dag på overtid, og er avhengig av bilen for å bringe og hente sønnen i bhg:)

Skrevet

hæ? slutte å kjøre bil? aldri!! jeg er vel sta nok til å kjøre sjæl til føden siden gubben er en sinke i trafikken mens den lille konen er familiens racer kjører, er i uke 36 nå og sykler barna til og fra skolen, går helf fint det

Skrevet

jeg er 6 dager over, og kjører fortsatt bil, men er sluttet å hente førstemann i barnehagen. det tar gubben seg av...

slutter ikke å kjøre selom jeg er ved veis ende....

Skrevet

Kjörer fortsatt og har tenkt å gjöre det. 3 dager over termindato. Er sambo med kjörer han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...