Gå til innhold

Bor på helt nytt,lite (14 hus) byggefelt...... Ang helligdagsfreden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var en av de første som bygde og flyttet inn for 1 år siden. Vi er ferdige med det meste utvendig, men det er IKKE naboene. De bygger gjerde, sager og snekrer alle dager, også søndager.

Er så irritert! Vi var heldige som arvet masse penger og fikk gjort alt på en gang. Naboene derimot må ta ting litt etter litt, men det er jo ikke dermed sagt at de kan bråke og herje på søndager????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lever i år 2009! Og helligdagsfreden finnes ikke lengre.. (annet enn at det skal være stille mellom 23.00 og 09.00 i helgene) Når man er travle småbarnsforeldre, og begge jobber, når skal man ellers få gjort ting rundt om i huset og ute?!

Heldigvis så er ikke søndagen så hellig lengre, og bor man i et nytt byggefelt må man regne med slike ting!

Skrevet

Dere alle i byggefeltet har vel regler dere må følge. Finn det frem og legg i postkassen til alle naboene.

Vi bor i boretslag og her er det IKKE lov til å pusse opp på søndager. Jeg syns også det er en uting at folk holder på med slikt etter klokken 20.00.

Skrevet

Med minde det er regler mot det, så hadde jeg blåst langt i hvilken dag det var om vi trengte å få gjort noe utenfor. Man må jo bruke de dagene man faktisk har tid.

Skrevet

Vis respekt! BEGGE veier!!!! Å bygge hus er som regel en lang prosess og alt er ikke gjort i en håndvending, om man ikke er heldig og har masse penger slik at man får gjort ferdig alt på en gang slik som HI!

Skrevet

når skal mennesker som er i full jobb få gjort ting hvis det IKKE skla gjøres etter kl 20 eller på søndager?? jeg bare spør....

Skrevet

Alle dere som insisterer på å gjøre sånne ting på en søndag: se til helvete å få avskaffet statskirken da, det er jo den som er årsak til det hele! søndag er nemlig hviledag, dagen da vår kjære gud hvilte seg, og da skal jo resten av befolkningen gjøre det også siden vi har STATSKIRKE her i landet!

selv har jeg ikke problemer med søndagsjobbing, men jeg skulle ønske folk ga seg med gressklipper og andre bråkete saker etter 18 på lørdager og 20 på hverdager.. blir jo aldri ro og fred..

Skrevet

Ferier, etter jobb, lørdager.

Vi er i fulle jobber og har nå snart pusset opp hus på 3 etg og 165 km uten å gjøre dette på søndager eller etter kl.19.00 - 19.30.

Vi har to små barn under 4 år nå og er nesten helt ferdig. Da vi begynte hadde vi kun en unge på litt over 1 år så om man tar tiden til hjelp går det.

Vi har gjort mesteparten selv unntatt selve opp monteringen av kjøkkenet(satte det sammen selv), elektiriker jobb og rørlegerjobb.

Skrevet

men når skal folk faktisk benytte fritiden til å slappe av?! Jeg er ikke religiøs på noe som helst måte. Men at folk begynner klokken 9 på morgenen i helgene er en uting. 12 til 17 er ok for meg. Men alt med måte!!

Skrevet

Vi var heldige som arvet masse penger og fikk gjort alt på en gang.

-------------

Vel, det er faktisk mange av oss som faktisk må JOBBE for pengene, og da er det faktisk hvor mange timer det er i et døgn, så hender det at vi må ta fridagene våre til hjelp.

Ellers, så er faktisk mye av sjarmen med å bo i et helt nytt felt det å være del av et samhold hvor man både bygger samtidig, foretar opparbeidelser av utearealer og fellesarealer samtidig, og kommer sammen og hjelper hverandre, og gir hverandre gode råd og tips underveis.

Hadde jeg bodd i ditt felt og være en av de tretten andre som faktisk må slite for føden og det vi skal kjøpe/lage ville jeg rett og slett påstått at du var en stor blærekopp som bare fortjente at bråket rundt deg.

Skrevet

Vi har et tonn ting som må gjøres ute, men her holdes hviedagen hellig fordi!

Gata er vel etablert, her bor pensjonister, småbarnsforeldre osv osv...

Men søndagene er det stille! Fantastisk er det!!

Selv om man må pusse opp osv er det en fin ting at man kan legge ned hammeren på søandager og heller bruke tiden på familien og ungene! Det er viktig det og!

Skrevet

Det er ikke bare bare å avskaffe statskirken. Som forresten er utdatert. Jeg skulle gjerne hatt den vekk, men det er ikke gjort på 123.

Jeg henger til og med opp klær på en søndag, midt i beste kirketid.. OH NO.. Shame on me! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...