Gå til innhold

Sønnen min på 1 år har setet

Anbefalte innlegg

Skrevet

forovervendt (?) Så han ser trafikken liksom. Men han sitter i baksetet.

Er ikke det bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er faktisk helt sikker på at du vet det svaret selv, liksom....

Skrevet

Nei, det blir anbefalt at de sitter bakovervendt til de er 4 år, selv om det ikke er så mange som gjør det så lenge. Mine har sittet bakovervendt til de var ca 2,5.

Skrevet

Min også. Snudde han da han var litt over 2 år.

Skrevet

Han sitter 5 ganger tryggere om du snur han, også om du velger å ha han i forsetet uten airbag.

Skrevet

Takk til dere som svarte meg på en NORMAL måte. Lei av å bli hengt ut her fordi enn ikke vet alt!!! Er en grunn til at jeg spurte. Er det noe rart at folk gjemmer seg bak anonymknappen, når man blir dissa for så små ting?!

Skrevet

Sønnen min sitter litt i begge deler og han er like fornøyd bakovervendt som forovervendt. Han ser jo like mye biler når han sitter bakovervendt så du burde velge bakovervendt synes jeg :-)

Skrevet

For din sønns sikkerhet og din egen samvittighets skyld bør du gjøre alt du kan for å sette han bakovervendt fra nå av. Nå vet du og se gjerne filmen "50 km/t - forovervendt vs. bakovervendt"

på denne nettsiden http://sikringavbarnibil.blogspot.com/

Alt for din lille skjønne sønn.

Skrevet

Dette er det faktisk uenighet om blant sakkyndige, selv om det her på nettstedet høres ut som om dette er noe ALLE er enige om er ikke bra. Men et klart flertall av sakkyndige er vel i dag enige om at for barn inntil 9 kg skal forholdene være ganske spesielle om ikke bakovervendt sete skal være sikrest. For barn over 9 kg derimot er uenigheten stor internasjonalt, og jo større barn, jo større uenighet. At bakovervendt er "best" i alle sammenhenger er ganske ukjent for både foreldre og eksperter i andre land enn akkurat Norge. Og - tro det eller ei - det finnes land som har strengere regler for sikring av barn i bil enn Norge. I ett av disse er faktisk bakovervendt FORBUDT for barn over 15 kg. Noen (få) norske foreldre har fått seg en overraskelse på ferietur her, når det blir bot på stedet pga barnesetet de har som er "så bra".

Skrevet

greitt sånn teknisk at bakovervendt er best....

men hvordan takle barn som blir bilsyke etter 10 min og spyr når de sitter sånn?

eller barn som er døve og må kommunisere med føreren via kroppspråk og tegn?

da går det jo ikke an å kjøre bil da :S

og ikke minst det som bare måtte gjøre utslaget hos oss... bilsælen var umulig å feste rundt setet når det stod bakeovervendt uansett hvordan vi gjorde det :(

ngen satt bakovervendt i den første bilstolen, ca 1 år eller så, men når vi byttet stol, måtte han snus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...