**Frøken84** Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Skal ha middags gjester i helgen ca 15 stk. men hva skal jeg lage?? kommer ikke på noe. gjerne noe litt fancy, men ikke for avansert noenn tips?
Hyacinth Bucket Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Hva med helstekt svinefilet surret i spekeskinke, fyllt med soltørkede tomater, sopp og løk, sammen med sursøt brokkolisalat og gratinerte poteter? Enkelt! Brun litt sopp og løk i en panne. Hakk opp soltørkede tomater. Ta fileten og lag et snitt i midten. Krydre med hvitt pepper og gjerne litt chillipulver. Brun den raskt på begge sider. Legg deretter inn sopp, løk og soltørkede tomater. Pakk den fyllte fileten inn i spekeskinke og "lås" fast med tannpirkere (uten smak!) om nødvendig. Hiv den i stekeovnen i ca 20 minutter på rundt 225 grader. Midterste rille. La den hvile litt før du skjærer i den. Brokkolisalat ca. 2 pers: 5 Skiver stekt bacon (i terninger) 1 Rå brokkoli, små buketter 3 ss Crème fraîche 3 ss Majones 3 ss Hakkede rosiner 2 ts Sukker 1/2 Sitron (saften) 1/2 Hakket rødløk Hakkede valnøtter, mengde etter eget ønske. Rør bare alt sammen. Kan fint lages dagen i forveien men vent med baconet til rett før servering. Det skal være litt sprøtt. Server med fløtegratinerte poteter med franske urter (halvfabrikata fra toro)
Hyacinth Bucket Skrevet 15. september 2009 #3 Skrevet 15. september 2009 Også en eller annen saus du liker :-) Jeg liker rødvinsaus til dette!
**Frøken84** Skrevet 15. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2009 mmmmm det hørtes godt ut :)
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 Fårikål, lettvint og suuuuper godt nam nam ( nå ble jeg sulten)
**Frøken84** Skrevet 16. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. september 2009 er ikke så glad i lam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå