misscelia Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 jeg har termin 19 okt og får beskjed når jeg logger inn eher at jeg er i uke 36 og noen dager, men hos jordmore er jeg bare i uke 35, hvorfor kan ingen regne riktig eller bruke samme regne måten, blir jo helt utafor, skulle gjerne vært i uke 37snart jeg
Mummimamma 09+12 Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 du er i uke 36 men er har 35 fullgåtte uker bak deg. Det er det de mener.
snuffe Skrevet 15. september 2009 #3 Skrevet 15. september 2009 Den er riktig, altså anslår samme svangerskapslengde ut fra termindato som jordmor/lege gjør. Men av en eller annen grunn insisterer bim på å si at du er i uke 36 så snart uken er påbegynt, mens de fleste i helsevesenet kaller det uke 36 når uken er fullført. Er du f.eks 35+1 vil jordmor antagelig si at du er 35 uker på vei, mens bim vil si at du "i uke 36." Ingen av delene er egentlig feil.
Tigerpote Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 For meg er det bim som har rett. Det blir for meg merkelig å skulle si at jeg nå er i uke 36, når jeg faktisk er i uke 37 (er 36+5). Kan sammenligne det med at vi er i september måned, og ikke august, siden måneden er påbegynt. Min lege og jm sier som de sier her, unntatt da legen min yullet fælt i starten.
snuffe Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 Jo, hver sin smak. Jeg sier at jeg er 28 selv om jeg er i mitt tjueniende år. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå