Gå til innhold

Får dere ofte hjelp av foreldrene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på barnepass og generelt annen help og avlastning. Vet man ikke egentlig kan forvente noenting, men skulle av og til ønske litt mer help, uten at man må spørre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme som Sina...

Skrevet

Ja, det gjør vi, men jeg må som oftest spørre dem. Noen ganger tilbyr de seg også. Da stiller de opp på flekken. Hvis det er skikkelig krise, som da jeg hadde store ammeproblemer, var mamma min store redning. Hun tok toget til meg med brukket arm og stilte opp mer enn jeg kunne forvente. I går klaget jeg min nød over søvnmangel og da sa mamma at de kunne komme til oss til helga og ta lillemann en natt, sånn at vi fikk sove ut. Setter stor pris på det. :)

Skrevet

Ja, masse. Både når vi spør og når vi ikke spør.

Har fantastiske foreldre som stiller opp både for barn og barnebarn. Er utrolig glad i foreldrene mine. Snakker med de på telefonen hver eneste dag og er der minst 2 ganger i uka.

Eldste på 3 år og 4 mnd elsker besteforeldrene sine og vil gjerne besøke de hver dag. Minste på 8,5 mnd trives også kjempe bra sammen med dem. Hun lyser opp i deres nærvær. Det er aldri noe problem når vi er der eller de her. Det samme gjelder søsknene mine. De er fantastiske søsken og fantastiske som tante og onkel.

Jeg ville ikke ha byttet ut noen.

De hjelper oss også økonomisk, med tanke på klær til barna. Det er alltid besteforeldrene som kjøper sko og vinterklær uten at vi ber om det.

Kunne ikke greid meg uten dem.

Skrevet

Nei. Både mine foreldre og svigerforeldre bor langt borte. Vi har vel egentlig ikke noe voldsomt behov for hjelp og avlastning i hverdagen heller.

Skrevet

vå får god hjelp av både mine og hans foreldre. får hjelp som oftest når vi ber om det, så vi ber ikke om det før vi må:)

Skrevet

Ja, det gjør vi..

Er heldige som har foreldre og svigerforeldre som stiller opp når det trengs (og ikke trengs) =)

Det flotte med det hele, er at de faktisk klarer å si nei også.. Om vi spør om de f.eks vil ha han på overnatting, og de ikke orker, så sier de nei uten at det blir sure miner..

Skrevet

De rekker vel ikke å spørre før vi har spurt.. Synes det er greit at vi spør om hjelp når vi trenger det jeg, og da får vi som regel hjelp. Og de hjelper oss med glede!

Skrevet

Ja, både mine foreldre og svigermor stiller opp. Vi har egentlig ikke så stort behov for avlastning i hverdagen akkurat nå, så det er som oftest de som spør om de kan få låne unga titt og ofte. Men, de stiller alltid opp hvis vi skal ut på noe begge to.

Skrevet

ja de stiller opp når jeg spør og gjerne uoppfordrett også. elste har ett utrolig godt forhold til alle sine besteforeldre og har vært mye sammen me de.

lille snuppa har vært utrolig skeptisk av seg.

så det er først nå i sommer at hun har virkelig satt pris på noen timer aleien me mormor. (er kun hun som har hatt henne foreløpig) da har de gjerne gått en lang tur eller vært i kolonihagen hennes og lekt.osv.

farmor til snuppa (de har altså forkjellig fedre) er veldig gammel og kan ikke se etter hun aleien men snuppa og pappa er der nesten hver søndag og spiser middag.

mine foreldre har også hjelpt meg en del økonomisk i forbindelse med skole og samlivs brudd når jeg har hatt behov for det.

jeg snakker med min mor flere ganger i uka. min far jobber utenbys og ofte utenlands så han snakker jeg noe mindre med.

Skrevet

Ja, det får jeg, om jeg trenger det, og det er jeg veldig takknemlig for. Som oftest er det de som etterlyser oss og sier at de savner oss og da barnebarnet. Jeg synes det er godt å vite at jeg har noen som stiller opp for meg, og det tror jeg alle mennesker kunne hatt godt av. Uavhengig om man føler har behov for det- eller ikke.

Skrevet

Ja, å passe ungene er det et evig mas etter. Andre ting får vi hjelp til hvis vi hinter/spør.

Pappa og mannen min har gjort en god del oppussing sammen (pappa synes slikt er gøy) og da hjelper mamma meg med ungene (hun tar dem gjerne med på tur så jeg får vasket/ryddet).

Mannens foreldre stiller opp med det de kan (er ufør begge to, så det har sine begrensninger) når vi spør. Svigermor er også en knupp og lager hver høst saft og syltetøy til oss, så vi har så det rekker et år. Hun er også flink med hagearbeid, så om jeg har en plantekrise er hun gulle god. Svigerfar har lyst til så mye mer enn han har helse til, så han kompenserer med å kjøpe ting vi trenger (eller han tror vi trenger). Har ørtogførti ganger fortalt at det ikke er nødvendig, men han hører ikke på det øret. Så vi må være forsiktige med uttalelser av typen "å det var en fin ..." eller "kanskje vi skulle hatt en sånn ..."

Er heldig som har foreldre som stiller opp. Men trenger vi hjelp til noe må vi jo spørre først. De lukter jo ikke når vi kunne trengt en ekstra hånd. Men vi har en grei ordning på at det alltid er greit om de sier nei. Passer det ikke så passer det ikke. Og det tror jeg er greit for dem også, at de ikke føler at de må stille opp hver gang vi spør.

Også må det jo nevnes at hjelp går andre veien også da!

Dersom noen av dem trenger en ekstra håndsrekning er vi aldri vanskelige å be.

Skrevet

Nei, ingen hjelp hverken til det ene eller andre av mine foreldre. Svigerforeldre stiller opp så mye de kan:0)

Skrevet

De bor langt unna, og er ganske travle (mine foreldre iallfall), men får jo barnevakt hvis vi spør en stund i forveien...det blir helst når vi en sjelden gang drar på en langhelg uten barn, er bedt i bryllup osv...Så savner å kunne får barnevakt/hjelp uten å måtte planlegge så mye, og kanskje en kveld midt i uka osv, det er nok gull verdt!

Spør søsteren min litt da, men nå er han minste så liten at det er ikke bare enkelt:) lettere etterhvert...Håper hun venter litt med å få barn selv! :)

Skrevet

Vi får hjelp når vi trenger det, både av mine og mannen sine foreldre. Alle forguder de prinsessen vår, og gjør hva de kan for henne. De har bilstoler, barneservise, lekekasse, barnestol, vippestol osv... Sjelden de ber om å få ha henne uten at det er noe vi skal eller lignende, men de stiller alltid opp hvis vi trenger det. De er også glad i å handle til oss - da spesielt barneklær. Ikke alltid det mest praktiske - men dog, det er jo ikke deres ansvar...

Snuppa vår har fantastiske besteforeldre!

Skrevet

nei, svært sjeldent. Mamma er svært egoistisk. Og skal helst sove til 11-12.. nekter å stå opp noe tidligere for å evt hjelpe til hvis jeg ikke skal noe svært viktig..

hun skal faktisk ha minstemann en dag denne uka da.. fra halv ni.. blir vel ille for ho..

Skrevet

Nei, men det er fordi mannen min har ikke noe familie og foreldrene mine bor så langt unna. 3-4t å kjøre med bil.

Men er vi på besøk hos de så maser de om å få passe henne.

Dytter oss ut slik at mannen min og jeg får alenetid sammen og de alenetid med henne. De er så utrolig glad i henne og hun er så heldig som har dem :)

Men ellers har vi ikke noe spesiellt behov for barnepass i hverdagen, Har hvis behovet skulle dukke opp par vennepar som vesla forguder, som mer enn gjerne stiller opp som barnevakt.

Skrevet

Mine bor veldig langt unna og de ser vi bare en til fire ganger i året om vi er heldige.

Hans foreldre bor bare en time unna, men hjelper bare om vi spør.

Om ikke ser vi de kanskje en gang annen hver mnd og da kun for middag.

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Ja. Vi spør egentlig sjelden om barnevakt (kanskje et par ganger i året) men besteforeldrene spør ofte om å få låne eldsta. Yngste er bare 3,5 mnd så hun har vi ikke hatt barnevakt for enda da, men de vil nok låne henne også når den tid enda. Svigermor prøver seg allerede, hehe...

Skrevet

Mamma stiller alltid opp, men jeg får dårlig samvittighet siden hun har så mye å gjøre på jobben osv så ville ikke spørre henne så mye, men hun sier ifra når hun vil møte barnebarna sine :-))) Hun skal ha yngste jenta vår i høstferien etter eget ønske :-))

Pappa har aldri passet barnebarna sine... største er 9 år....

Men han kommer innom oss avogtil for å hilse på... dvs rundt 4 ganger i året..... noen ganger litt mer andre ganger litt mindre....

Svigerforeldrene mine er supre :-)) Men svigerfar har kreft, vært gjennom mange behandlinger osv så vil ikke utnytte de, de har liksom nok med sitt... Men vi spiser ofte middag hos de, og de sier sjeldent nei til å passe om vi spør :-)))

Søstrene mine er yngre enn meg og kanskje litt mer egoistiske, gidder ikke passe om de selv vil sove lenger el om de vil ha litt fri selv osv osv.... Er så lei av det ego greiene dems at jeg ikke gidder å spørre de mer, de passer om de gidder... ikke ofte de spør om å ha de heller.. Nok med sitt de.... (de er over 20 begge to) De vil helst ha penger for å møte tantebarna sine....

Broren til typen er heller ikke flink, men han stiller opp... Han er skilt, har to bortskjemte unger som sliter han ut pluss at han lider litt av alkoholproblemer og depresjon etter skilsmissen som er over 5 år siden.....

Skrevet

får hjelp om jeg spør..

Skrevet

Nei, hverken fra foreldre eller svigerforeldre. De er altfor travelt opptatt med sitt og ikke spesielt glad i barn(ikke for lenge av gangen iallfall).

Har et godt forhold til svigerinne og hennes familie så vi snakker med dem om vi trenger barnevakt en kveld, og omvendt. Synes det er like greit, der har ungene lekekamerater også.

Hjelp til andre ting trenger vi sjelden, men om det er noe ordner vi det gjennom venner eller min gamle bestefar faktisk - han er nesten for glad i å hjelpe til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...