Gå til innhold

Overreagerer jeg? (gravid, menn, hensyn..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er rett rundt termin og i elendig form. Ligger for det meste pga vondt bekken. Har også konstant kynnere.

Jeg er hjemme på fulltid med en svært krevende tass på to og har barn i barnehage.

To dager i forrige uke dro han ut med jobben og var borte fra morgen til natt.

I går formiddag spurte han meg på sms om han kunne dra rett fra jobb for å ordne diverse. Skrev jeg følte meg elendig, sliten etter å ha alle ungene hjemme pga planleggingsdag men sa det var ok.

Han ringer ikke hele dagen. Ingen meldinger. Og klokken ni ringer jeg han. Da har sniken vært på en jævla fotballkamp med en kompis.

Blir så skuffet. Her er jeg så elendig og han prioriterer morro i stede for å komme hjem å hjelpe til.

Jeg sa at hadde jeg visst det var kamp han skulle på hadde jeg nektet. Da ble han dritsur, spratt opp av sofaen og murte seg snurt inn på tv-stua. Han sa ikke hadet til meg i dag. Stakk bare rett på jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som enda en super egoist av en "mann"!!

Skrevet

En ting er sikkert. Mannen er ikke en tankeleser. Om du er sliten, og trenger hjelp hjemme, så hjelepr det ikke å si ok når han spør om han kan dra og ordner andre div. ting. Er du sliten, så bør du si til han at han må dra hjem og hjelpe deg.

Skrevet

Skrev jeg var dårlig og sliten. Det fikk han klar beskjed om.

Men synst det er stor forskjell på å hjelpe noen og gjøre noe nyttig som jeg trodde han skulle enn å planlegge å dra på stadion med en kompis.

Skrevet

Ja, jeg ser den.

Men du sa fremdeles at det var ok at han dro etter jobben. Du sa ikke at han måtte dra hjem. Du hintet kanskje til at du var sliten, men menn skjønner desverre ikke hinter.

Neste gang så må du si klart i fra.

Skrevet

Du anonym over her, du høres ut til å tro at menn er mindre intelligente, og at de må ha alt inn med teskje. Ja, det er mulig de må det, noen av dem ihvertfall, men denne situasjonen er såpass tydelig at det ikke skulle trengs.

Damen er høygravid og har flere små barn, og hun har en mann som springer omkring istedet for å bidra hjemme. Regner med han vet hvordan det står til, men at han strekker det så langt han kan likevel. Nettopp fordi han er egoist, og VET hvor slitsomt det er å ta seg av flere barn. Han gidder ikke selv, det er mye morsommere å gjøre andre ting, og han lemper ansvaret over på madammen.

Han BURDE skjønt, og det gjorde han sikkert også, at fotballkamp ikke er det samme som å hjelpe noen, som han sa. Han BURDE kommet seg hjem så fort som mulig. Men neida, det gjorde han ikke!

Skrevet

Nei, du overreagerer ikke!

Men jeg ville gitt klar beskjed om at jeg trengte hjelp og at han måtte holde seg hjemme etter jobb!

Skrevet

De fleste menn er egoist generelt.

Men her har mannen ringt og spurt om han kunne dra rett etter jobben. Og her HI sagt at det var OKI. Noen menn tenker ikke langt, men om HI ville ha mannen sin hjem etter jobben, så burde hun si det.

Så vanskelig er det faktisk ikke. Man trenger ikke å gjøre det mer komplisert enn det faktisk er.

Tror ikke de fleste mennene kjøper blomster til damene sine, om damene hadde sagt at dem ikke trengte det.

Hvorfor er det slik at vi kvinner sier alltid det motsatte av det vi vil, istedenfor å si det rett ut.

Skrevet

Så neste gang HI, istendenfor å bare "tro", kan du spørre hva han skal etter jobben.

Du har selv satt deg i denne situasjonen, så deal with it. Neste gang sier du bare NEI. Så enkelt!!

Slike damer som deg irriterer meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...