Gå til innhold

Lege/jordmor, begge deler..?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på om jeg skal ringe å få jordmor eller ikke. Jeg fikk mot slutten av forrige svangerskap og da var jeg sjelegald for jeg var ikke særlig imponert over legen min. Hun gikk i midlertid av og jeg fikk en ny kjempe koselig lege, som nå er ute i svangerskapspermisjon, men har en vikar som også virker veldig flink. Klarer ikke bestemme meg om jeg skal kombinere eller bare ha legen, er liksom ikke så nøye nå som det er nr 2 kjenner jeg.. Har sikkert sammenheng med at jeg er fornøyd med legen min denne gangen :P

Hva gjør dere..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på 2. sv.kontroll i går, og har vært hos fastlegen begge ganger. Legen er grei nok han, men jeg er liksom ikke helt fornøyd allikevel, men får ikke satt finger'n på hva det er... Bortsett fra at jeg ikke har fått noe å lese på (han slo seg til ro med at jeg sa jeg fant ut av det selv. Greit at han har tillit til meg, men ikke en liten unødvendig brosjyre en gang?!?) Har lurt på å skifte fastlege, men er redd for å ende opp med noe som er værre, for min lege er jo helt grei, og dessuten er jeg hos legen hvert jubelår...

Neste kontroll blir hos jordmor, så får jeg noe å sammenligne med! Bestemmer meg etter det hva jeg gjør videre.

:-)

Dette er forresten mitt første svangerskap.

Skrevet

Jeg er i mitt tredje svangerskap og har aldri vært hos jordmor. Har ikke noe imot jordmødre, men fordi jeg er så utrolig fornøyd med fastlegen min, så har det liksom ikke blitt til det!

Skrevet

Jeg var hos fastlegen på første kontroll, men de siste gangene har jeg vært hos jordmor. Vurderte å dra annenhvergang, men veldig greit å få oppfølging av en som får satt seg mer inn i utviklingen. Jordmor er jo spesialist på graviditeter, så derfor syns jeg det er best å gå til henne så lenge jeg ikk etrenger sykmelding eller annet da:-)

Skrevet

Skal nå være ganske vanlig å en liten bok når en er gravid ja.. Fikk tilbud jeg, selv om det er min nr to. Nå var hun visst nok tom, så jeg sa at det var ikke så farlig, finner ut det meste på nettet, men fikk nå tilbudet. Mener det er en bok som er to delt, en for mammaen og en for pappaen. Mange sier de føler at jordmora har bedre tid og i forhold til min første lege, så skal jeg være enig. Men hun gikk av med pensjon, så var kanskje en grunn til at hun ikke virket særlig interessert og motivert :P

Skrevet

De to bøkene jeg fikk hos legen er kjempefine! Tar for seg hva som skjer hver uke + kortfattet om andre typiske ting i svangerskapet.

Jeg var første gang hos fastlegen - og han var bare så sur og upersonlig i forhold til at jeg endelig var gravid. Var kjempeskuffet etterpå. Heldigvis fikk jeg tilbud fra gynekologen min om å gå der, og blir nå fulgt opp med UL hver gang + hun er kjempeengasjert og interessert. Det er jo hennes spesialfelt. Jeg fikk kun tilbudet fordi det er risikosvangerskap - og det gir oss en god trygghet å få gå til en person som engasjerer seg + har erfaring og kunskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...