Gå til innhold

Tar dere inn bilsetet om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi skulle kjøre pappan til jobb i stad var setet til barna skikkelig kalde, Ikke så rart da det bare var 2 grader ute... Hva gjør dere med bilsetet på natten om høsten og vinteren? Eller varmer dere det opp på noe vis før barnet blir satt i setet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei,det står i bilen hele året.er det for kaldt,snakk om minus grader,går jeg og starter bilen litt før,så den blir varm.

Skrevet

Babysetet tok vi alltid inn, de andre står.

Skrevet

Nei. Det er såpass langt til parkeringen at ungene uansett må ha på seg yttertøy hvis det er skikkelig kaldt, så det gjør vi ikke. Spesielt ikke siden eldestemann har et sånt sete som det er ganske vanskelig å feste og fjerne.

Skrevet

begge barna hadde på seg yttertøy, men snella er litt forkjøla og 8 mnd. Får vurdere å ta det inn i kveld, eller starte bilen i morgen tidlig...

takker for svar :)

Skrevet

Jeg har aldri tatt i barnesetet. Bilen står rett utenfor porten her. Prøvde meg en gang det var skikkelig kaldt på å la bilen stå og gå mens jeg kostet snø og skrapte is, så løp jeg inn for å hente en småsjuk unge. De to min. det tok meg å løpe inn og hente ungen hadde en av naboene vært og stoppet bilen min. Så da kan jeg tydeligvis ikke gjør det. Enkelte av naboene her bryr seg med absolutt alt og har tydeligvis blitt for gammle til å huske hvordan det var når dem selv hadde små barn.

Skrevet

Hvis du har et sete som er lett å ta inn kan du bare det da. Det gjør alltid svigers med setene de har i sin bil til barnebarna.

Skrevet

hvorfor i all verden skal naboen stoppe bilen din? hvis de mente det var av miljøhensyn burde de vel heller snakke med deg om det... slitsomt med naboer som alltid skal bry seg ja.

kaklehøna: snella har fortsatt maxicosi`n som ho har hatt siden ho kom til verden, så går fint å ta inn setet nå ja. blir verre når vi skal ha neste setet. har skjønt at de krever endel mer for å feste de.

Skrevet

Det var det jeg også lurte på. Trodde jo først den hadde stoppet av seg selv, men da hadde jo ikke nøkkeln vært vridd rundt. Har store misstanker om hvem det var, men siden dem ikke har sagt noe om det selv har jeg ikke nevnt det. De bare er sånn, tror dem bestemmer og kan gjøre som dem vil siden dem har bodd lengst her i grenda.

En gang jeg kom hjem og hunden hadde vært alene litt kom kona der løpende for å fortelle meg at han bjeffet når jeg dro. Oisann, var det lenge spurte jeg? Da sa hun naboen som bor nærmest meg: to ganger og det satt en måke på taket vårt. Jeg forsto jo tegninga rimelig bra.

Skrevet

mockanin: kjære meg. de tror de er kongene på haugen ja :P. to bjeff er jo ikke noe å bry seg om, hadde vært noe annet om det var leenge. hunden skulle jo bare si i fra til måka at det var hans hus... hvor bor du da? flytta fra byen til landet jeg og, men her ser jeg ikke naboen når jeg sitter i stua, så ikke ofte de kommer og klager her. lyd bærer riktignok godt over jordene men...

Skrevet

Maxicosi'n er jo grei ja :-) Bakovervendte seter i neste klasse skal jeg si deg er en litt annen historie.

Skrevet

Jeg bor i utkanten av Oslo. To bjeff ser jeg ikke på som noe problem. Noe annet hadde vært om han sto og bjeffet og ulte i timevis. Han er jo vakthund. Ser ikke naboene så ofte vi heller. Bor bak 2 m. høye gjerder. Samme nabo klagde i går på at dem ikke så meg. Eh, hvorfor skulle dem det? Jeg har ikke noe å snakke med dem om sånn egentlig. Ja,ja. Dem får nå bare klage. Er vel ikke mange årene igjen før dem flytter i eldrebolig. Sønnen nevnte noe om det en gang. Håper han overtar for han og kona er kjempe hyggelige. Han bryr seg neppe om en bil står noen min. på tomgang om vinteren for det gjør han jo selv når han er på besøk hos foreldrene sine og han har også hund som bjeffer til tider. Synd om hunden var stum lissom.

Skrevet

Babysetet tok vi med inn etter hver biltur, da den var med base. Bilsetet vi har nå står i bilen hele året.

Skrevet

Nei det gidder jeg ikke å gjøre...bilen står rett uten inngangsdøra :)

til HI hva med å legge et teppe i bunden og ryggen i bilsete ?

det må da hjelpe og det er jo mye lettere enn å ta ut og inn bilsete hver kveld! :)

Skrevet

Har jeg da virkelig ikke tenkt på nei. De har da klær på seg....

Skrevet

takk for svar og forslag alle sammen :)

Skrevet

Det står i bilen.

Hehe ... setet til minste er så omstendig å montere at vi måtte stått opp rett etter leggetid for å få installert det igjen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...