Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Noen som har et tips om hvordan få bort alvorlig forstoppelse, uten å belaste IVF-prosessen? Jeg har satt inn embryo gjennom IVF for 5 dager siden og prøver å ta det veldig med ro, for at embryo skal få feste seg i ro og mak. Når jeg har forstoppelse, er det som en hard fødsel å gå på do (om jeg da i det hele tatt får det til) . Og jeg vil ikke presse så hardt, for å belaste livmoren. Jeg kan ikke bruke sterke avførende midler, og det er vel det eneste som hjelper meg. Har prøvd svisker og mildt avførende midler, men det hjelper ikke det dugg. Hvem kan hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Er garantert hundre ganger verre for deg om du ikke går på do.. Ta klyx eller pursennid.. Fester embryoet seg så fester det seg...
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #3 Skrevet 15. september 2009 Takk for raskt svar! Du høres erfaren ut. Jeg har Dulcolax stikkpiller liggende, har lest at det ikke skal ha noen virkning på fosteret under graviditet. Men den gir jo en krampe i magen pga umiddelbar refleksvirkning. Vet du om det er forsvarlig i min fase?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 Drikk en liter kefir på styrten eller spis en hel kurv kiwi.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 Jeg har prøvd alle kjærringrådene, og endte med at jeg var på sykehuset og hadde min harde "fødsel" der.. Ble innlagt for ei natt, og måtte ha hjelp fra de ansatte. Det var værste opplevelse jeg har hatt ang. kroppen min.. Og jeg har ekstreme mensplager også.. Jeg var 11 uker på vei da, så jeg vet ikke hva som er bra for deg. Ring legekontoret og spør.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 Spør legen om du kan bruke flytende parafin(reseptfritt). Dette påvirker ikke tarmene, men holder avføringen myk. Barn bruker dette ofte i forbindelse med hardnakket obstipasjon, og det kan brukes lenge uten skade. Og du kan ta så store doser i starten at du får fart på det som allerede er litt hardt. Så kan du ta mindre vedlikeholdsdoser for å slippe flere ganger med hard mage. I tillegg bør du drikke mye vann, og spise ekstra vitaminer(pga at flytende parafin kan hindre litt opptak). Så må du ha fiberrik kost, og da er mye drikke viktig. Ellers gir fiber forstoppelse.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #7 Skrevet 15. september 2009 Har du prøvd mikrolax? Det er et miniklyster. En liten tube du setter selv. Veldig enkelt. Ikke farlig å bruke under graviditet. Men man bør ikke bruke for ofte. Så når du har brukt det må du bare fortsette å forebygge hard mage ved hjelp av å drikke mye, spise svisker/plommer o.l. Grov brød, fiberrik kost.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #8 Skrevet 15. september 2009 Uffda, det må ha vært en påkjenning for deg. Prøvde du Dulcolax stikkpiller? Det er nemlig det mest effektive jeg har prøvd, men det gir en kortvarig liten krampe i tarmen. Vet ikke om det er skadelig for embryo - eller i ditt tilfelle for fosteret, om det da ikke var lenge siden det du fortalte? Et tips til vedlikehold av magen er Lepicol (gode bakterier for å skape balanse i tarmfloraen - og det er jo ofte den som er i disharmoni når man er forstoppet), fås kjøpt på helsekost. Det er veldig effektivt for meg når magen ikke er altfor forstoppet. Det skader ikke fosteret, er nemlig bare næring for tarmen.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #9 Skrevet 15. september 2009 Takk! Dessverre har jeg ikke klart å oppnå resultater med mikrolax tidligere. Men jeg kan jo prøve igjen, mulig at dte hjelper nå. Vi er jo foranderlige - og dte er flere år siden jeg miskyktes med Mikrolax.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #10 Skrevet 15. september 2009 Hei. Tok du dulcolax? Det gjør ingenting om du tar det nå. Embryoet ditt fester seg om det "skal" feste seg. Det er verre for kroppen din å ha forstoppelse, vil egentlig tro det er verre mtp graviditet også., hilsen første anonym:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå