Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 De samme. Sv og SP. Men, man vet jo aldri hvordan de kommer til å legge opp de forskjellige ministerpostenee nå.
Gjest Skrevet 15. september 2009 #3 Skrevet 15. september 2009 ok.Noen av de som er for kontantstøtten da??
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 SP, tror jeg. Men IKKE sikker der altså.. Men, jeg vet også at AP (og kanskje SV) har sagt at den skal fjernes innen denne fireårsperioden. Du må nesten sette deg ned og lese partiprogrammene for disse tre partiene - og de kommer jo til å komme med en eller annen form for enighet etter Soria Moria 2. Da blir ting klarere ifh til hvilke enigheter de kommer frem til og når ting skal skje. (Eller ikke skje.......) Hva som skjer vet jeg ikke, har ikke hatt så mye felles med de partiene egentlig. Vært mer blått for meg, så er mer oppdatert der =)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 http://217.18.205.68/senterpartiet/ARTIKLER/documents/100punkt09BOKMAAL.pdf og en link er lurt;)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. september 2009 #7 Skrevet 15. september 2009 http://arbeiderpartiet.no/Politikken/Apedia/K/Kontantstoette http://sv.no/content/view/full/386
Gjest Skrevet 15. september 2009 #8 Skrevet 15. september 2009 Når full barnehagedekning er oppnådd,betyr ikke det når det blir gratis barnehage da?? Det blir det vel aldri!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. september 2009 #9 Skrevet 15. september 2009 Nei, full bhgdekning er når det ikke er kø for å få de stakkars små ettåringene inn i bhg mer, fordi man ikke har råd til å være hjemme og gi barna en ekstra stabil trygghet til barna blir minst to år. Det er få kommuner som nå ligger etter på dette området. http://www.econ.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=9&I=3381&mnusel=a185a190a Forøvrig har jeg også hørt at maksprisen skal senkes til 1750. Og det håper jeg. Men, problemet er vel at skattene og avgiftene kommer til å øke de neste 4årene. Så hva er vitsen med en så høy makspris.. Gratis bhg kommer det aldri til å bli. Har de ikke råd til å senke skatter og avgifter, og avvikle bomstasjoner og gi folk en større økonomisk trygghet har de aldri råd til å gi gratis bhg. Løftebrudd, løgner. Litt lite optimistisk, men sånn er det bare med rødt. =)
Gjest Skrevet 15. september 2009 #10 Skrevet 15. september 2009 Gratis barnehage blir det nok aldri, og vi får håpe kontanstøtten forsvinner snart. Forsørge ungene våre er vel vårt eget ansvar?
Gjest Månefuglen +2imagen Skrevet 15. september 2009 #11 Skrevet 15. september 2009 tja.. jeg har alltid unnet andre mødre kontantstøtte, selv da jeg var barnløs.. finnes mange ting som er verre enn den.. jeg har troen på betraktelig lavere barnehagepris enn 1.7 som jeg ser noen snakker om.
Gjest Skrevet 15. september 2009 #12 Skrevet 15. september 2009 Jeg forstår virkelig ikke hvorfor barnehagen skal være så billig for alle. Det burde heller være at de som har lav inntekt bør få lavere pris, så kan de med høyere inntekt betale mer. Her jeg bor er det faktisk slik at en del foreldre får barnehage gratis til barna sine. Det er noe som det er fare for at det blir slutt på hvis SV får vilja si og maksprisen blir enda lavere. For meg virker det mye mer fornuftig enn å finansiere lav pris for alle via inntektsskatt, for eksempel.
Sånn kan det gå Skrevet 15. september 2009 #13 Skrevet 15. september 2009 Differensiert pris på ulike tjenester ut fra inntekt osv koster langt mere å administrere enn om man differensierer ved hjelp av skatten.
Gjest Skrevet 15. september 2009 #14 Skrevet 15. september 2009 Er det sant? Skulle tro det var en relativ enkel sak i dagens it-samfunn. Ja ja, det er nå likevel synd på dem som ikke har råd til å betale 1750 for å sende barna sine heller synes nå jeg. De har nå godt av å gå i barnehage et par år før skolestart. Får vel håpe at regjeringen setter av ekstra midler til samfunnsgruppene som trenger ekstra støtte da.
1881 Skrevet 15. september 2009 #15 Skrevet 15. september 2009 Synes det er bedre om kontantstøtten forsvinner slik mange politikere har lagt til orde for, invandrere blir ikke integrert i samfunnet bra nok og barna deres trenger også mer spesialundervisning for de ikke har fått bra nok integrering og fått stimulert språket sitt før de begynner på skolen. Er mer for at de bruker pengene på og øke kompetansen i bhg og få inn kvalifisert arbeidskraft samt bedre barnehager. Barn har det nok i de fleste tilfeller bedre av og gå i bhg når de er små og ikke være hjemme i flere år med sine foreldre. De som likevel ønsker og være sammens med sine barn har ofte økonomi til og prioritere dette og ser muligens kontantstøtten som en bonus. Vet jeg terger på meg folk nå, men det får så være, det er min mening og den står jeg inne for.
Gjest Skrevet 15. september 2009 #16 Skrevet 15. september 2009 Et av de største problemene med de barna som ikke lærer seg norsk skikkelig er at de ikke kan morsmålet sitt ordentlig og dermed ikke har noe grunnlag for å kunne tilegne seg norsk. Etter at det har blitt store kutt i morsmålsopplæring i barnehager kan ikke barnehagene lengre bidra med noe særlig der :-( Da er det vel bedre om foreldrene oppfordres til å finne løsninger privat?
Tøysetipp Skrevet 15. september 2009 #17 Skrevet 15. september 2009 Får håpe kontantstøtten blir avviklet. Den bidrar til at de barna som virkelig kunne trengt en barnehageplass faller mellom to stoler. Barn av feks. ressurssvake hvor foreldrene mottar kontantstøtte når de ikke er i stand til å utføre arbeid selv. Også dette som var nevnt lenger opp med innvandrere. Disse barna har godt av å lære seg norskspråket og bli integrert allerede i en tidlig alder. Jeg tror barnehagene legger mye av grunnlaget for læring videre opp i skolealder. I tett samarbeid med foreldrene. De må danne det grunnleggende på hjemmebane, som normal folkekikk, høflighet etc. og ha tid til å sette seg ned med barna sine. Altfor mange skylder på lærerene, men med alle de manglende ressursene de står ovenfor + en skokk med uoppdragne, uintegrerte unger er jeg sikker på at de har altfor tunge armer, veldig ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå