førtvilt Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 lurer på om noen kan svare meg på om jeg som pappa til minn 14mnder gamle sønn har rett til 50-50 ordning???mora vil kreve at jeg kun får ha han annenhver helg,hvis ikke jeg godtar det skal hun gå til rettsak....
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Skaff deg advokat. Du har like mye rett på barnet som hun har, men tenk for all del på hva som er best for barnet her. Jeg har hatt en sånn ordning for barnet mitt, og det gikk ikke så bra. Nå har far til barnet samvær hver helg isteden, og det fungerer mye bedre. Men det er snakk om skolebarn her, og det er jo en vesentlig forskjell.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #3 Skrevet 15. september 2009 50-50 ordning for barn under 3 år er som regel ikke særlig heldig. Jeg tror nok du gjør lurest i å samarbeide med mor, kanskje dere får til et kompromiss? Annenhver helg pluss noen ukedager sammen med både henne og barnet?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 Ingen har "rett" til noe som helst. Skulle ønske foreldre og spesielt fedre begynte å tenke mer på hva som er barnas beste, og ikke bare på egne rettigheter. Det som er best for barn er nødvendigvis ikke det som er rettferdig for voksne. 50-50 er en ordning som foreldrene må være enige om. Dersom dere ikke er enige dømmer heller ikke retten det. Delt bosted forutsetter godt samarbeid mellom foreldrene og at de bor nært. Det høres ikke ut som du har et spesielt godt samarbeid med barnets mor, og da vil ikke den løsningen være særlig god for barnet i deres tilfelle. Dessuten er ikke delt bosted en løsning som anbefales for små barn under 3 år.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 Jeg vet en del fedre som sier at hadde de visst hvor mye de frasa seg den dagen de ga mor hovedomsorgen - så hadde de gått for hovedomsorgen selv. Du frasier deg så utrolig mye! Mor kan flytte avgårde til andre kanter av landet, og du kan ikke gjøre noe med det. Hun bestemmer det meste - og kan til og med ødelegge forholdet mellom deg og barnet uten at det får noen konsekvenser. jeg skjønner at 50/50 ikke er bra for et lite barn. Men gå for delt omsorg, men ikke like mye samvær, og øk på samvær etterhvert som barnet blir større. Evt gå for hovedomsorgen om du er like god omsorgsperson som mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå