Gå til innhold

Huff... synes litt synd i Sponheim!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har tydeligvis vanskeligheter med å holde tilbake følelser, og tror det er han som puster som en okse nå under partilederdebatten.

Synes det er fryktelig synd jeg, at velgerne ikke velger miljø... Både sv og venstre har hatt dårlig valg, og det viser jo at miljø ikke er så viktig for folk som det burde! Herregud, det er jo framtiden det er snakk om... våre barnebarn og oldebarns framtid som står på spill...! sammen med fokuset på å forbedre læreren...

er fornøyd med rødgrønt flertall, selv om jeg stemte venstre... er bare overlykkelig for at ikke frp kom til makta....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en annen ting... ca 70% oppmøte? 3 av ti nordmenn som ikke stemmer? Vet det har vært store debatter om det, så skal ikke spørre om hvorfor, men vil be de som ikke bryr seg om å bruke litt tid til neste valg i å sette seg inn i politikken. det krever minimalt og er fryktelig spennende! Og viktig!

Skrevet

De kan godt la være å stemme, men da kan de også holde kjeften med å klage :)

Skrevet

Jeg må innrømme jeg stemte taktisk i år, og det gikk ut over Venstre - Synes synd i "Spoonings" , men ser fram til at de får en ny leder, så får jeg heller stemme på dem til neste valg hvis de får en leder som jeg synes litt bedre om.

Skrevet

Venstre tapte en haug med stemmer ved å i det hele tatt ha det som et alternativ å samarbeide med FrP. Dette valget har vært mellom rødt og blått, da ofrer man venstre for den røde siden.

Skrevet

De hadde JO IKKE ET ALTERNATIV VED Å BLI MED DE I REGJERING.

Er du dum eller?

Alle velgerne vet at de ikke ville bli med og bare har neglisjert H og FRP.

DERFOR er valgresultatet slikt.

Og synd er det.

Skrevet

Beklager, det innlegget var så utydelig for meg at jeg ikke skjønte hva du ville fram til.

Venstre har ikke vært tydelige nok når de sa at de ikke ville regjere sammen med FrP. Det oppfattes som om det fremdeles kunne være et alternativ, siden det er den eneste muligheten de har for å komme seg i regjering. Forøvrig kan jeg ikke fatte og begripe at de kan definere seg som et borgerlig parti med de verdiene de står for. De har framstått som et vingleparti, det tapte de mange stemmer på.

Skrevet

Problemet er at Venstres velgere gikk over til H.

Og det føler jeg meg sikker på.

Sv`s tidl velgere gikk over til AP.

Dette har ikke vært et valg ifh til partier, dette har vært et valg ifh til hvem man vil ha som statsminister.

Og, la meg presistere: Når KUN 70% gidder å stemme, blir det enda mer dumt.

Håpløst er det!

Frp er ikke så farlig som man skal tro, fordi de må samarbeide med andre og de må få gjennomslag av regjeringen og stortinget.

Skrevet

Hvorfor skulle Venstes velgere gå over til Høyre? De har jo en grunnleggende ulik politikk på de aller fleste områder.

Skrevet

Pga:

Dette har ikke vært et valg ifh til partier, dette har vært et valg ifh til hvem man vil ha som statsminister.

Skrevet

Rødgrønt er uansett nærmere ideologisk en FrP og Høyre. Da har de stemt på feil statsminister mht politisk syn.

Skrevet

Jeg er egentlig venstre, men stemte rødgrønt - og jeg er ikke den eneste, så den teorien din er ikke helt vanntett.

Skrevet

Jeg synes også synd på Sponheim og Venstre i år... de har blitt ofre for FrPs maktspill i denne valgkampen, fordi et borgerlig alternativ uten FrP ikke var et alternativ denne gangen. Jeg stemmer vanligvis Venstre, men i år stemte jeg Sp for å støtte den rød-grønne regjeringen. En stemme til Høyre-siden (og FrP) hadde vært helt uaktuelt!

Skrevet

Venstre vant mange stemmer fra Høyre ved forrige valg fordi mange prøvde å stemme taktisk for å kunne få en borgelig regjering. I år har nok mange av de velgerne gått tilbake til Høyre og det tror jeg er en av årsakene til at de har mistet mange stemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...