Gå til innhold

Skifte etter kirken??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å skifte til noe annet etter kirken?

Eller er det bare smak og behag?

kan ikke huske jeg gjorde det når storebror ble døpt, og noen andre jeg har snakket med har heller ikke gjort det. Men ser jo på flere innlegg her at det er mange som gjør det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her orket vi ikke bruke den uhåndterlige store kjolen hele dagen så ble bunad i str. 62:) Kostet 50 kr på Obs:D

Skrevet

Jeg skal bytte klær på henne etter kirka. Fikk tilfeldigvis en nydelig hvit strikket selebukse med rosa sløyfe på i gave, og skal ha denne med rosa body under.

Skrevet

Tror de fleste skifter etter kirken.

Personlig synes jeg det er noe tull. Har vært i noen dåper og man får jo ikke sett skikkelig på kjolen eller tatt bilder i forskjellige situasjoner, fordi kjolen på død og liv skal av ungen når kirken forlates.

Min sønn hadde kjolen på hele dagen og det gikk kjempe bra, og alle var fornøyd.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har tenkt til å skifte etter kirken. Endel av grunnen er at bilsete og dåpskjole høres upraktisk ut. Tar på skjolen litt når vi kommer til lokalet, og så regner jeg med å skifte igjen etter hvert. Tror rett og slett gutten synes at det er litt mer konfortabelt i lengden i "vanlige klær" også. Og antrekket det skal skiftes til har vi fått i gave fra svigers.

Skrevet

vi skal skifte til en nydelig dress fra hm. skulle egentlig ha bunad men denne er for stor så får spare den til seinere.

men dette er vel smak å behag.

Skrevet

Vi tok av kjolen i kirken, og tok på penklær.. Så tok vi på kjolen etter en stund på lokalet slik at folk fikk tatt bilder osv..

• 2 måneder senere...
Skrevet

jeg lærte en gammel tradisjon av min svigermor da vi døprte vår første sønn: babyene skal ha kjolen på seg minst til de har sovet med den. synes det er litt kjekt å opprettholde sånne tradisjoner, så vi fulgte det. men gutten vår sovnet i bilen på vei til besøket så da gikk jo det veldig greit. men angrer på at vi ikke hadde den på lenger, det er jo bare den ene gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...