Gå til innhold

var på intervju men ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk ikke jobben fordi de hadde en intern søker...

Andre som har opplevd dette?

Hvorfor gjør de intervjuer da hvis det er bestemt på forhånd hvem som skal få stillingen????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de er pliktet til det, og fordi muligheten for at noen med perfekt kompetanse kan komme på intervjuet.

Skrevet

ja, har opplevd det en gang. de må jo lyse ut stiilingen, hvis det er offentlig sektor iallefall, og kommer det en intern søker tror jeg de er prioritert. men sånt vet man jo ikke da de lyser ut stillingen, men hvorfor de da kaller inn til intervju lurte jeg litt på og, syntes det var irriterende å kaste bort tid og krefter på det da.

Skrevet

I den perioden jeg var aktiv jobbsøker ringte jeg alltid et par dager før søknadsfrist for å spørre om det var interne søkere til stillingen. Om det var det lot jeg være å søke.

Er dessverre et faktum at om det er interne søkere er det liten mulighet til å få stillingen. Og ofte er det mange interne søkere, særlig i kvinnedominerte yrker der det er vanlig med midlertidige stillinge.

Skrevet

Det var snakk om et års vikariat og hun som fikk jobben har hatt stillingen i 3 mnd...Er det ikke rart?

Jeg fikk vite at jeg var nr 2 og hvis hun takker nei så får jeg jobben...

Hvem ville jo bruke krefter på å lære opp en ny når de hadde en som har hatt stiliingen i noen mnd???og vikariat??

Skrevet

takk for tips..skal ringe neste gang før jeg søker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...