Gå til innhold

Første legebesøk?


Jentu <3 har født <3

Anbefalte innlegg

Jeg har testet positivt, siste mens 11.08.09. Får opp termin 21.05.09. Har bestilt time hos lege i neste uke.. Jeg er vel da ca 5 uker og litt på vei... Er det tidlig? Jeg har to barn på 5,5 og 3,5 år. Mellom mine to første svangerskap hadde jeg en graviditet utenfor livmor.. Jeg husker derfor at jeg var tidlig til lege med nr. 2 fordi jeg var litt redd.. Var faktisk til UL allerede i uke 6..

 

Andre som har tanker om dette? Har jo veldig lyst å finne ut at alt er som det skal.. Men.. Er jo litt tidlig enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal til legen om 2 uker, dvs i uke 8 (7+2)

Er såpass heldig at jeg har en fast gynekolog så jeg får kontroll der og hun har både innvendig og utvendig UL apparat:-)

Syns det er kjempekjekt å få avklart at alt står bra til og se hjertet slå.

Men da er det jo lurt å vente til minimum uke 7 i tilfelle man har bommet litt på terminen, kjedelig å ikke se hjerteslag hvis man er kortere på vei tenker jeg da

 

Men er helt enig med deg, vil gjerne vite at allt er ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg regner litt mer på ting, kan det se ut som jeg er 5+2 i dag, og at jeg vil være 6+3 når jeg har legeavtale i neste uke... Nå har jeg lest om mange som har mistet i disse ukene, og blitt kjempenervøs... Jeg må slutte å lese sånt...

 

Jeg har jo tross alt to vellykkede svangerskap bak meg.. Men så er det det svangerskapet (som jeg ikke visste om en gang) i mellom, som endte så galt.. Jeg måtte i tillegg fjerne en eggleder, og har siden vert litt nervøs for mulighetene for nye graviditeter...

 

Bor på en liten plass, der fastlegen har lite teknologisk utstyr.. Er litt usikker på om vi fortsatt har jordmortjeneste her... Tror ikke vi har det.. Kan jeg gå til jordmor i annen kommune om dette er praktisk mulig?

 

Er hjemme fra jobb i dag.. Er så usigelig trøtt, og har lang reisevei til jobb... Har nesten sovnet bak rattet opp til flere ganger den siste uka... Så i dag tok jeg meg en dag på sofaen, mens mine to små er i barnehagen.. Håper det hjelper....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...