Gå til innhold

Vugge eller kurv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vugge eller kurv? Hva er best. Er så usikker på hva jeg skal velge? Hva har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte vogn(har gang som er åpen og rett ved sofan i stua) og sprinkelseng da jenta var spedbarn, men på nettene sov hun stortsett bare i senga med oss. (samsov frem til hun var nesten 1år, la henne i egen seng på kvelden, og tok henne opp da jeg la meg, siden hun våkna da)

Ville valgt vugge foran kurv, men begge deler kan du mest sansynlig kun bruke 6 mnd, da er både kanten for lav ,samt at ungen er så stor at det blir lett trangt. Men man kan jo ha både sprinkelseng og vugge, om man har plass. Mange har vugge i stua til dagsoving.

Skrevet

Vi har vugge som skal stå ved siden av vår seng de første mnd, så blir det over til sprinkelseng. Med jenta vår på to år hadde vi ofte vognen med inn på stua, men det kan vi ikke nå som hun springer rundt i full fart. Derfor vurderer jeg en liten kurv som jeg så de hadde på tilbud på barnashus, for å ha på stua.

Skrevet

Hadde vugge som sto i stua i første etasje og kurv som babyen sov i om natta på soverommet vårt. Lå vel i kurv de første 6 mnd eller noe sånt. Babyene liker jo å ligge lunt og kurven blir jo mere intim enn sprinkelsenga.

Men vi brukte jo en kurv som har vært i familien i årevis. Er jo litt råflott å kjøpe vugge, kurv og sprinkelseng :)

Skrevet

Hehe, enig, blir litt vel hvis en skal kjøpe alt på en gang. Vi har det heldigvis stående første og kan koste på oss en liten kurv :)

Skrevet

Her blir det vugge på stua og sprinkelseng på soverommet siden stua er i 2 og soverom i 1 etasje.

Om vi har vært på tur og baby har sovnet på veien, så kan vogna stå utenfor døra som i tillegg er rett nedenfor altandøra i 2 etasje slik at jeg kan høre om h*n våkner.

Vugga skal vi låne mens sprinkelseng skal vi kjøpe :-)

Skrevet

Jeg skal ha vugge på rommet vårt, sprinkelseng på rommet h*n`s, oxo tar jeg nok lekegrinna i stua, den er sånn som har justertbargulv...

Jeg har en gutt fra før og han var sånn att han ville ha det tett og godt rundt seg så han lagde vi en god seng ut av badebaljen og hadde den oppe i vuggen og sengen en god stund.. Likte ikke sove når det var for stor plass rundt...

Skrevet

Vi skal bruke kurv de første månedene, og så bytte til sprinkelseng. Valgte kurv (moseskurv) fordi jeg da lett kan flytte den med meg inn på ulike rom, f.eks. opp på badet i 2. etasje hvis jeg vil dusje og hun sover. Virker veldig praktisk.

Skrevet

Med lillemor brukte vi en kurv i begynnelsen, når hun sov på dagtid. Om natten sov hun sammen med meg. Etterhvert brukte vi sprinkelseng som sto inntil senga vår (med ene sideveggen av)

Denne gangen henger jeg opp en vugge fra taket for å spare litt gulvplass, har kjøpt byssanlull-vuggen fra Kids Company :)

Skrevet

jeg skal ha vugge på soverommet, som barnet skal ligge i om natten... frem til ca 6 mnd... da skal h*n få overta sprinkelsengen til storebror...

i stuen skal jeg ha en kurv med vugge stativ... (moseskurv fra bambina.no) den har håntak på sidene så er lett og ta med seg fra rom til rom:)

Skrevet

Vi brukte vogge om natta til førstemann og kommer til å bruke samme vogge til denne babyen. På dagen i stua lå første på et teppe på gulvet, men det kommer nok ikke til å fungere denne gangen med en på nesten 3år som løper rundt i tillegg, så vi må finne en annen løsning. Vogga vi brukte sist og hvertfall skal bruke denne gangen kommer fra samboeren min sin familie, men familien min har en vi kan bruke også, så jeg lurer på om vi skal ha den i stua den første tiden, men har ikke bestemt meg enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...