Gå til innhold

åhhh bli så forbanna!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadd en krangel me samboern min ista!! jeg vil sette minstemann til dagmamma når jeg begynner i fast jobb igjen! og da tenkte jeg at tanten min som er arbeidsledig kunne være dagmamma, men da mente han at moren hans skulle passe minstemann når hun ahdde fri fra jobb. Da jeg forklarte han at å være dagmamma er en jobb og vi betaler henne for det kan ikke bare moren hans komme å kreve å passe minstemann når hun føler for det!

Ikke er jeg interisert i å ha henne hjem til meg når jeg ikke er der heller, hun snoker og har en mening om abselutt alt jeg har/gjør!

Da fikk jeg beskjed om at å være dagmamma ikke er en jobb!!! at de som er dagmamma er for lat til å gjøre noe annet! er ikke bare bare å passe noen andre sitt barn 8 timer 5 dager i uken da!!

Klikker helt for meg når han begynner å dra inn moren sin som om hun bestemmer over hva jeg skal gjøre med ongen min!

er jeg veldig urimelig når jeg blir forbannet for dette???

Videoannonse
Annonse
Gjest Månefuglen +2imagen
Skrevet

Hva i alle dager er problemet med ditt?

Skrevet

problemet ditt* mente jeg..

Hun skal ikke få passe ungen din fordi du kjenner en som er arbeidsledig...?

Skrevet

det er langt ifra problemet!!! poenget er at om vi ansetter f.eks tanten min til å være dagmamma så kan ikke hun bare komme og kreve å ha ham de dagene d passer hun!

les før du utaler deg!!!

Skrevet

Å være dagmamma er ikke en jobb? Nei, riktig nei...

Skrevet

Forstår at du ikke vil ha svigermoren din rotende rundt i huset ditt, men er det ikke fint for barnet å få denne kontakten med henne da? Hun kan jo ha han hjemme hos seg om det er praktisk mulig?Dere kan jo også dele ukene mellom desse to som vil passe barnet ditt?

Du er veldig heldig som har to potensielle dagmammaer som du kan stole på!

Skrevet

Spørsmålet er vel hvorvidt han i noen som helst grad bestemmer over hva DERE skal gjøre med barnet DERES.

Om du er urimelig aner jeg ikke, innlegget var ikke i nærheten av sammenhengende nok til å gi noe særlig inntrykk.

Skrevet

Jeg leste før jeg uttalte meg og det jeg leste er at du ikke vil at mora hans skal passe barnebarnet sitt. At kommentaren om å være dagmamma ikke er en jobb er teit er en sak men det virker egentlig ikke som om det er problemet... Kanskje moren hans ville være dagmamma iblant også?

Skrevet

moren hans jobber som hjelpepleier og har fri enkelte dager, men aldri noe fast! vil ikke at en evt dagmamma skal forholde seg til at hun plutselig finner ut at hun skal ha ham en dag. men om hun har ham en dag hjem til seg nå og da gjør meg ingenting!

Samboeren min mente hun skulle bare si fra kvelden før så skull eikke dagmammen komme! det synes jeg er dårlig gjort ovenfor en evt dagmamma

Skrevet

Mhm. Da er dere uenige. Ja, jeg synes det er urimelig å bli "forbanna" fordi du og barnets andre forelder ikke er dønn enige om hvordan dere vil løse dette.

Og les innlegget ditt igjen a? "Jeg vil, jeg tenkte, jeg forklarte, jeg er ikke interessert, hjem til meg, alt jeg gjør, hva jeg skal gjøre med ungen MIN."

Ungen din har to foreldre. Snakk sammen, oppfør dere som folk, bli enige?

Skrevet

Om det var jeg som var dagmamma hadde ikke jeg satt særlig pris på å ikke ha faste dager. Man planlegger kanskje aktivitieter og man får lønn og da passer det ikke at svigermora kommer og skal passe ungen. Synes for øvrig at kommentaren til samboeren din vitner om uvitenhet..

Skrevet

Personlig hadde jeg ikke valgt noen av alternativene.

Hadde heller funnet en dagmamma som hadde minst et barn til slik at h*n kunne få noen å leke med og utvikle seg etter.

Skrevet

For å være helt ærlig tror jeg ikke du er helt ærlig om hva problemet egentlig er. Tror du misliker svigermoren din og vil ha oss til å si at hun er en megge og uskikket til å passe ungen din.

Just my opinion.

Skrevet

ja du har et poeng der:) d har jeg ikke tenkt på.... :)

Skrevet

Hva er egentlig problemet for dagmammaen her? Regner med dere betaler for full uke/måned, selv om dere velger å ha barnet hjemme/hos svigermor en dag innimellom? Noe annet ville jo ha vært direkte frekt overfor dagmammaen spør du meg.

Når det kommer til hvorvidt det å være dagmamma er en jobb, så er det jo selvsagt det. Noen gjør jobben godt, andre dårlig, akkurat som alle andre yrker.

Skrevet

Dette var omtrent et like ryddig innlegg som deres livsituasjon.

Skrevet

Din svigermor bestemmer kanskje ikke over hva du skal gjøre med ungen, men din samboer bør definitivt ha et ord med i laget når det avgjøres! Hvis du uansett betaler dagmammaen, vil jo det være akkurat det samme for henne om ungen kommer eller ikke så lenge hun får betalt for dagen - og dersom svigermor gjerne vil passe, har du jo ikke tapt noe på det uansett.

Så ja, du er urimelig. Ja, jeg skjønner det om svigermor gjerne vil tilbringe tid med sitt barnebarn, og ja, jeg skjønner det om samboeren din ble sint og usakelig dersom du ga uttrykk for at du heller ville ha en arbeidsledig tante til å passe gutten enn hans mamma.

Skrevet

Nå imponerte ikke akkurat du meg i går heller, så ta i betraktning at jeg er forutinntatt, men dog;

Dersom dere uansett trenger barnepass, finn en skikkelig dagmamma som har mer enn ett barn og ikke minst skikkelige referanser.

Hvis ikke tror jeg faktisk ikke jeg ville turt å hatt barnet mitt hos dagmamma, selv om det var aldri så mye tanten min.

Det er også rimelig lite lurt å legge seg ut med både mannebeinet og svigermor på samme tid, er du litt lur beholder du MINST en av dem som din alliert, det vil du trenge senere.

Kanskje barnehage kombinert med svigermor kunne være en god løsning?

Også mens du går på norskkurs?

Skrevet

Å satse på å bruke tanten din som fast dagmamma tviler jeg på at blir aktuelt. Hun mister dagpengene i forhold til hvor mange timer hun jobber, ikke hva hun tjener. Hvis dere ikke vil betale veldig mye mer enn det som er vanlig for en dagmamma kommer hun derfor til å tape mye på å ta jobben.

Alternativet med å ta det svart er vel heller ikke så smart. For det første blir det veldig dyrt for henne om hun blir tatt (trygdesvindel) og både hu og dere kan straffes.

I tilleg har dere problemet med hva dee gjør om hun får tilbud om jobb, blir beordret på kurs på kort varsel eller liknende. Da står dere der uten noen til å ta seg av ungen.

Skrevet

Se, det var det jeg burde sagt!

Flinke Poamin som tenkte veldig mye lengre enn meg:)

Skrevet

Nei i all verden. Here we go again.

Du damen, kanskje samboeren din har like mye rett til å bestemme over sitt barn som du mener du har til å bestemme over ditt. Problemet deres er jo at dere har barn sammen,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...