Solsikke (venter nr 3&4) Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 søkte riksen i uke 10, fikk avslag søkte ullevål ... ....og fikk tilsvar i uke 17 at jeg hadde fått ahus. Jeg vet at i andre landsdeler så må de ro med ei åre, i regnevær og aleine før de kommer til et sjukehus tre døgn unna - og at det ikke er noen grunn til å klage....men jeg må bare si følgende: " fritt sjukehusvalg meg midt i stjerten" - hadde menn født barn hadde de aldri funnet seg i å bli lovet et valg som de sinere ble fratatt.
mikel Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Det hadde ikke hvert anderledes om vi menn hadde hvert den "lidende" part... En for takke regjeringen Jada 4 nye år... hmmmm deilig...
hjjkaqhd Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 Mener du politikerne skal hive ut de som hadde bedre grunn til å få plass en deg?
Turid Laila Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 Hvis det er meg du sikter til Miley, så kan ikke sykehusene ta i mot fler enn de har kapasitet til. HI har jo fått et sykehus å føde på, så egentlig så er det jo ikke noe synd på henne. Hadde hun stått uten sykehus hadde jeg jo skjønt det. Nå var det jo klaging på å ikke få viljen sin det stod om her. Jeg har fått et annet sykehus enn det jeg sokner til begge gangene jeg har søkt om det.
Sjarmtroll2005/2009 Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 Så fantastisk at vi kan få lov til å føde på sykehus! I nederland blir man nesten sett på som "syk" om man kommer på sykehus for å føde! Der føder store deler sine barn i egne hjem. Og tenk at vi kan føde uten å tenke på hva det koster - vi har allerede gjort opp for oss gjennom skatten. Alt vi trenger er å konsentrere oss om den lille verdens borgeren og NYTE
septbaby09 Skrevet 2. oktober 2009 #7 Skrevet 2. oktober 2009 Fikk selv avslag på Ullevål, ønsket da ihvertfall A-hus siden riksen var bare å glemme, men endte opp med Bærum sykehus. Ble kjempe skuffet, men etter mange overtidskontroller der nå gleder jeg meg. Føler meg kjempe ivaretatt, ikke så mange fødsler pr år, så ikke like stor rullebåndsmentalitet som de store sykehusene. Til syvende å sist er det egentlig det samme sysn jeg nå, er snakk om kanskje 3 dager. Men husker at jeg ble skuffet selv, men gikk fort over. Ja det er fritt sykehusvalg, men man må jo har forståelse for at de ikke ta ta inn mer enn de har kapasitet til. Dere som klager på at dette er regjeringens skyld. Vet dere hva en sentrumsregjering hadde planer om å gjøre for å løse dette?? Uansett, et tips. Når fødselen starter kan du faktisk møte opp eller ringe Ullevål, de kan ikke nekte øyeblikkelig hjelp... men ville ikke satset på det
Jente+Jente+lillegutt Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 Det er jo sånn det må bli. Selv får jeg ikke velge grunnet at jeg har hjertefeil og følges opp på Rikshospitalet. Nå har det seg slik at jeg er veldig fornøyd med det, men vet at andre men hjertefeil som eksempelvis bor veldig nært et annet sykehus kunne tenke seg å føde der. Men kanskje det hjelper for deg å tenke at Riksen er et sykehus som følger opp gravide med eksempelvis hjertefeil/problemer. Sikkert andre grupper også. Plasser blir derfor muligens fortere opptatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå