Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Har et lite problem, som jeg gjerne vil høre andres synspunkter på.... For rundt to år siden flyttet vi til der vi bor nå, og ble for rundt et år siden kjent med ett annet par. Da gutten vår ble ett år, ba vi dem i bursdagen. De hadde da naturlig nok med presang til han. Her om dagen prata jeg litt med en av de, og hun kom til å nevne at sønnen deres blir ni år i slutten av mnd. Vi snakket om klær, og hvor fort de vokser fra de, og da sa hun at hun hadde bedt han ønske seg bukser til bursdagen. Nå lurer jeg litt på om vi bør kjøpe presang?? Vi er ikke bedt i bursdagen, men siden hun nevnte at han har bursdag... og at de ga presang til vår sønn.... Vet han skal ha barnebursdag, så kanskje derfor vi ikke er bedt. Hva ville dere andre gjort?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Jeg ville nok gitt gave Kommer jo selvfølgelig litt an på deres økonomi, og spes i forhold til deres... men jeg ville nok gitt ja jeg gir til de som gir til meg!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Ville ikke gitt gave. Ett år og ni år er ikke det samme i min verden. Dessuten gir vi bare til barn der vi er invitert i bursdag eller vi er i slekt, fadder eller svært nære venner.
-Hengebuksvinet- Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Inviterer bare familie og venner av barnet, når de er så store. Familieselskap og kompisselskap. Hadde kanskje kjøpt om dette var en virkelig nær venninne, og om jeg hadde hatt et nært forhold til barnet. Tolker det mer som om hun du kjenner bare jabbet i vei. Jeg nevner både dette og hint i samtaler. Uten å ha noen baktanker :-)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Vi gir til nabobarna dersom vi blir invitert på kake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå